عصر خودرو

صادرات گاز شرکت گازپروم به اروپا به ۱۷۰ میلیارد مترمکعب افزایش می یابد

عصر بازار- شرکت دولتی گازپروم روسیه به منظور افزایش درآمدهای خود در اندیشه افزایش صادرات گاز به اروپا بیش از رقم پیش بینی شده و به میزان ١٦٥ تا ۱۷۰ میلیارد مترمکعب در سال ۲۰۱۶ است.

صادرات گاز شرکت گازپروم به اروپا به ۱۷۰ میلیارد مترمکعب افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، شرکت گازپروم اعلام کرد: از آنجا که افزایش صادارت گاز به اروپا سبب رشد درآمد نیمه نخست امسال این شرکت شد و با توجه به کاهش تولید گاز هلند و محدود شدن محموله های ال ان جی آمریکا، این شرکت ممکن است میزان صادرات این سوخت پاک را به قاره سبز نسبت به آن چه برای سال جاری میلادی پیش بینی کرده بود، افزایش دهد.

    شرکت گازپروم به عنوان بزرگترین تولید کننده گاز جهان، نزدیک به یک سوم نیازهای گازی اروپا را تامین می کند.
    این شرکت قصد دارد ١٦٥ تا 170 میلیارد مترمکعب گاز در سال جاری میلادی به این قاره صادر کند که این میزان ١٥٩ میلیارد متر مکعب بیشتر از سال گذشته (2015) است.
    با وجود کاهش قیمت های گاز، این شرکت اعلام کرد که درآمدش در سه ماه نخست امسال به واسطه افزایش صادرات گاز به اروپا با پنج درصد افزایش به یک تریلیون و 740 میلیارد روبل (٢٦ میلیارد و 900 میلیون دلار) رسید.
    گازپروم در بیانیه ای اعلام کرد که فروش گاز به اروپا در سه ماه نخست سال جاری میلادی با ٤٩ درصد افزایش به ٥٨ میلیارد و 100 میلیون متر مکعب رسید، در حالی که این مقدار در سال 2015 میلادی و در همین بازه زمانی ٣٩ میلیارد و 100 میلیون مترمکعب بوده است.

    برچسب ها