عصر خودرو

روند صعودی معاملات در بازارهای فرابورس ایران

عصر بازار- بازار فرابورس ایران در ادامه روند رو به رشد خود دادوستدهای هفته گذشته را نیز با بهبود متغیرهای حجم، ارزش و تعداد دفعات معاملات پشت سر گذاشت.

روند صعودی معاملات در بازارهای فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در هفته معاملاتی منتهی به 22 مردادماه شاخص کل با رشد 3 واحدی در ارتفاع 817 واحدی ایستاد و ارزش بازار نیز با افزایش 3 هزار و 321 میلیارد ریالی در مقایسه با هفته گذشته نشانگر رقم 956 هزار و 135 میلیارد ریال شد.

    از سوی دیگر در 5 روز معاملاتی هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم ارزش دادوستدها به رقم 6 هزار و 120 میلیارد ریال رسید و حجم معاملات بالغ بر یک هزار و 427 میلیون ورقه بهادار شد که به ترتیب از رشد 31 و 47 درصدی ارزش و حجم معاملات در مقایسه با هفته ماقبل حکایت می‌کند.
    در همین حال بررسی بازارهای فرابورس ایران نیز نشان می‌دهد بازار اول رشد 86 و 56 درصدی ارزش و حجم معاملات را نسبت به هفته ماقبل تجربه کرده و بازار دوم نیز با افزایش 78 درصدی حجم و 63 درصدی ارزش معاملات، حجم دادوستدهای خود را به 662 میلیون سهام به ارزش یک هزار و 867 میلیارد ریال رسانده است. در همین حال بازار پایه و ابزارهای نوین مالی نیز رشد متغیرهای حجم و ارزش معاملات را شاهد بودند.
    هفته سبز بازار بدهی
    اوراق بدهی فرابورس ایران هفته گذشته به تعداد 2 میلیون ورقه به ارزش 2 هزار و 348 میلیارد ریال معامله شدند که نشاندهنده رشد 7 درصدی ارزش معاملات این اوراق است. در عین حال صندوق سرمایه‌گذاری قابل ‌معامله و اوراق تسهیلات مسکن نیز رشد 134 و 14 درصدی ارزش و 156 و 15 درصدی حجم معاملات را در کارنامه هفتگی خود به ثبت رساندند.
    پالایشی‌ها صدرنشین صنایع فرابورسی
    در هفته معاملاتی منتهی به 22 مردادماه در حالی بیشترین ازرش معاملات خرد بازار سهام در اختیار گروه پالایشی‌ها به میزان 27 درصد از کل ارزش معاملات قرار گرفت که گرو‌ه‌های‌ «فلزات اساسی» و «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» به ترتیب سهم 19 و 9 درصدی را ثبت کرده و جایگاه دوم و سوم صنایع پیشرو این بازار را در اختیار گرفتند.
    در میان ده صنعت برتر با بیشترین ارزش معاملات سهام، نام صنایعی همچون «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات»، «محصولات شیمیایی» و گروه «مواد و محصولات دارویی» نیز به چشم می‌خورد.
    در نهایت در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بازار دوم سهم 45 درصدی از ارزش کل بازار را در اختیار گرفت و به ترتیب بازار پایه، صکوک، بازار اول، گواهی تسهیلات مسکن و صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز در رده‌های بعدی ایستادند.

    برچسب ها