عصر خودرو

یک کارشناس انرژی:

حصول توافق بین اعضای اوپک برای تقویت قیمت نفت بعید است

عصر بازار- یک کارشناس انرژی با اشاره به اصرار عربستان بر افزایش تولید نفت خود با وجود افت قیمت ها گفت: زمانی که اوپک در ماه سپتامبر تشکیل جلسه بدهد «من شک دارم توافق محکمی (در خصوص محدود کردن تولید) به دست آید.»

حصول توافق بین اعضای اوپک برای تقویت قیمت نفت بعید است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم، ایران و عربستان چند روز پس از اعلام برگزاری نشست غیررسمی اوپک برای بحث در خصوص تثبیت قیمت ها، همچنان شانه به شانه یکدیگر در حال رقابت برای گرفتن سهم بیشتر از بازار نفت هستند.

    بازگشت نفت به وضعیت کاهشی در هفته گذشته، موجب رایزنی ها بین اعضای اوپک در خصوص لزوم کنترل قیمت ها شده است. محمد السدا، وزیر نفت قطر و رئیس دوره ای اوپک روز دوشنبه برنامه هایی را برای برگزاری نشست غیررسمی سازمان در الجزایر در ماه آینده میلادی اعلام کرد. این در حالی است که نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا نیز گفته با پادشاه عربستان درباره افزایش قیمت ها گفت و گو کرده است.

    اما اقدامات برخی از تولید کنندگان بزرگ عضو اوپک، تاثیری کاهشی بر قیمت ها دارد. عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان، تولید نفت خود را در ماه جولای به رقم بی سابقه 10.67 میلیون بشکه در روز رسانده است. در ایران، تولید نفت به رقم 3.85 میلیون بشکه در روز رسیده که بالاترین رقم از سال 2008 تاکنون است.

    آبهیشک دشپانده، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «این تنها یک سیگنال به بازارها می دهد و آن اینکه سعودی ها حاضر به عقب نشینی نیستند به خصوص در مواجهه با ایرانی ها که در حال صدور نفت بیشتری به بازار هستند.»

    وی افزود، زمانی که اوپک در ماه سپتامبر تشکیل جلسه بدهد «من شک دارم توافق محکمی (در خصوص محدود کردن تولید) به دست آید.»

    برچسب ها