عصر خودرو

افت ۱۷۷ واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملات هفته;

قیمت اوراق تسهیلات مسکن کاهش یافت

عصر بازار- در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس به سطح ۷۸ هزار و ۱۹۰ واحدی بازگشت تا افت ۱۷۷ واحدی را پس از چند رو رشد رقم بزند.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، در معاملات امروز بیش از 688 میلیون سهم حق تقدم به ارزش سه هزار و 96 میلیارد ریال در 61 هزار و 700 نوبت داد و ستد شد.

    امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 63 واحد، شاخص آزاد شناور 132 واحد، شاخص بازار اول 133 واحد و شاخص بازار دوم 338 واحد افت داشت، اما شاخص کل (هم وزن) 34 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) 27 واحد افزایش یافت.

    نمادهای شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، جم (پتروشیمی جم)، پارسان (نفت و گاز پارسیان)، فولاد (فولاد مبارکه) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) در معاملات امروز شاخص را پایین آورند و در مقابل وغدیر (سرمایه گذاری غدیر) و اخابر (مخابرات) با تاثیر مثبت مانع افت بیشتر شاخص شدند.

    حق تقدم شیرپاستوریزه پگاه اصفهان، حق تقدم سرمایه گذاری مسکن، حق تقدم شیر پاستوریزه پگاه خراسان، کارخانجات داروپخش و فولاد امیرکبیر کاشان از بیشترین رشد قیمت برخوردار بوده اند.

    در مقابل، فولاد آلیاژی ایران، توریستی و رفاهی آبادگران، پالایش نفت تبریز، سایپا شیشه و زغال سنگ نگین طبس بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

    افت 1 واحدی آیفکس

    به گزارش فرابورس در معاملات امروز 325 میلیون و 110 هزار ورقه بهادار در 29 هزار و 187 نوبت به ارزش یک هزار و 589 میلیارد و 140 میلیون ریال خرید و فروش شد.

    آیفکس (شاخص فرابورس) در ساعات آغازین فعالیت بازار چهار واحد بالا رفت اما پس از آن، رو به کاهش گذاشت و در پایان با حدود یک واحد افت نسبت به دیروز روی عدد 817 واحد توقف کرد.

    در بازار اول 53 میلیون ورقه بهادار به ارزش 138 میلیارد ریال داد و ستد شد و 156 میلیون ورقه بهادار به ارزش 367 میلیارد و 610 هزار ریال در بازار دوم معامله شد.

    بیشترین حجم معاملات روز جاری متعلق به ریل پرداز سیر با معامله 61 میلیون و 620هزار سهم بود و بیشترین ارزش معاملات در نماد پالایش نفت تهران به ارزش 97 میلیارد و 710 میلیون ریال رقم خورد.

    همچنین سهام صنایع نسوز توکا، آتیه داده پرداز و دارو سازی کاسپین تامین بیشترین افزایش قیمت و سرمایه گذاری مسکن شمال غرب، پالایش نفت لاوان و زغال سنگ پروده طبس بیشترین کاهش قیمت را در روز جاری تجربه کردند.

    امروز اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در اغلب نمادها با کاهش قیمت مواجه و هر ورقه آن در بازه 927 تا 998 هزار ریال مبادله شد که بیشترین افت قیمت هم مربوط به نماد (تسه9309) آذر 93 بود.

    برچسب ها