عصر خودرو

رکورد تولیدات اوپک شکست

عصر بازار- اوپک رکورد تولیدات خود را در ماه جولای به دلیل استخراج شدید نفتی شکاند.

رکورد تولیدات اوپک شکست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، این کارتل نفتی در ماه جولای بیش از 33.1 میلیون بشکه در روز تولید داشته که 46 هزار و 400 بشکه بیشتر از ماه ژوئن بوده است. این میزان، حدود یک میلیون بشکه بیش از تولیداتی است که در سال 2015 و بیش از 2 میلیون بشکه از تولیدات در سال 2014 بوده است.

    اوپک تایید کرده که میزان تولیداتش در جولای بی سابقه بوده است.

    این کارتل نفتی در دو سال گشته به دلیل کاهش قیمت نفت و ارزان بودن آن، به شدت تولید خود را بالا برده است. در حال حاضر تولید نفت خام اوپک 35 درصد بازار جهانی را تشکیل می دهد که در آوریل سال 2014 این میزان 32.6 درصد بوده است.

    گزارش ها حاکی از آن است که عربستان علمدار این اتفاق است. این کشور با تولید 10.5 میلیون بشکه در روز -30 هزار بشکه بیش از ماه گذشته بوده- رکورد تولیدات خود را شکسته است. ایران، عراق و امارات نیز تولیدات خود را برای جبران کاهش قیمت نفت در بازار افزایش داده اند.

    این در حالی است که تولیدات ونزوئلا با کاهش20 هزار بشکه ای رو به رو شد؛ به طوری که در 13 سال اخیر بی سابقه بوده است.

    البته تولیدات کشورهای غیراوپکی در حال کاهش است. مجموع تولیدات آمریکا با افت3 درصدی که نسبت به سال 2015 روبه رو شد، به میانگین 13.6 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    بیشتر تولیدکنندگان نفت آمریکایی نیز به دلیل افت قیمت نفت برشکسته شدند. میزان چاه های نفتی آمریکا از دسامبر2014  حدود 77 درصد کاهش داشته است.

    برچسب ها