عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالای ایران مطرح کرد:

افزایش عرضه شکر و مرغ برای تنظیم بازار

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران از افزایش عرضه شکر خبر داد.

افزایش عرضه شکر و مرغ برای تنظیم بازار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تعادل، حامد سلطانی‌نژاد در مورد روند معاملات شکر در بورس کالای ایران گفت: بازار شکر در بورس کالا در مسیر رونق قرار گفته، به‌طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون 265هزار تن شکر در بورس کالا عرضه شده است، این در شرایطی است که روز سه‌شنبه نیز 6 هزار و 600 تن شکر در این بازار معاملاتی عرضه شد و این روند تا تنظیم بازار و رفع التهاب از بازار شکر ادامه خواهد داشت.  وی در ادامه در رابطه با عرضه‌های سلف و نقدی در بورس کالای ایران اظهار داشت: در حال حاضر خریداران ما مصرف‌کنندگان عمده هستند و برای اینکه بازار به تعادل برسد، نیاز است که بخش مصرف‌کنندگان خرد را هم در قالب واحدهای صنفی و شرکت‌های تعاونی و بنکداران پوشش دهیم.

    سلطانی‌نژاد گفت: در حال حاضر مصرف‌کنندگان عمده و کارخانه‌های تولیدی و صنایع پایین‌دستی در بازار شکر بورس کالا حضور دارند و هنوز همه عرضه شکر در این بازار صورت نمی‌گیرد و انتظار داریم همه طرف‌های عرضه شکر اعم از تولیدکنندگان و وارد‌کنندگان در این بازار فعال شوند و عمده طرف‌های تقاضا را نیز پوشش دهیم.
    وی افزود: در روزهای اخیر رکورد جدیدی در عرضه و خرید شکر در بورس کالا ثبت شده است و روز دوشنبه حدود 26هزار تن شکر عرضه شد که 10 هزار تن مورد معامله قرار گرفت و هنوز بخش عمده‌یی از عرضه شکر در بیرون از بورس کالاست.
    مدیرعامل بورس کالا گفت: اگر همه متقاضیان شکر وارد بورس شوند و کد معاملاتی بگیرند، می‌توانیم تا سطح مصرف خرد را هم پوشش دهیم. سلطانی‌نژاد ادامه داد: در روزهای آینده شکر تولیدی از چغندرقند هم وارد بازار می‌شود و از تولید‌کنندگان انتظار داریم که محل‌ها و کارخانه‌های تحویل شکر را افزایش دهند.  وی درباره عرضه گوشت مرغ منجمد هم گفت: هنوز فرهنگ خرید آن از طریق بورس کالا توسعه نیافته است و عمده خریداران هم مصرف‌کنندگان بزرگ مانند رستوران‌ها و صنایع پایین‌دستی مانند تولید سوسیس و کالباس است و شرکت پشتیبانی امور دام عرضه مستمری را در هفته‌های اخیر آغاز کرده است. سلطانی‌نژاد گفت: ‌به نظر می‌رسد اگر تقاضاهای عمده جذب شود به رونق این بازار کمک خواهد کرد و در بیرون از بورس کالا نیز بازار گوشت مرغ گرم از تعادل قیمتی خوبی برخوردار خواهد شد هرچند بخشی از افزایش قیمت مرغ ناشی از افزایش قیمت نهادهای تولیدی است.

    برچسب ها