عصر خودرو

ارزان فروشی عربستان بهای نفت را در خطر کاهش بیشتر قرار داده است

عصر بازار- روزنامه راسیسکایا گازتا چاپ روسیه نوشت: اقدام عربستان که از ماه سپتامبر سال گذشته هر بشکه نفت خود را ۱،۳ دلار ارزان تر از بهای جهانی به کشورهای آسیایی عرضه می کند، سبب فشار بیشتر بر قیمت ها شده است.

ارزان فروشی عربستان بهای نفت را در خطر کاهش بیشتر قرار داده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، راسیسکایا گازتا افزود: با توجه به افزایش عرضه نفت در بازارهای جهانی و نیز نبود توافق بین کشورهای عضو سازمان اوپک برای تعلیق رشد میزان تولید، ممکن است بهای هر بشکه از حدود 45 دلار کنونی تا 35 دلار نیز کاهش یابد.

    در ادامه گزارش آمده است: اوپک می تواند سال 2017 برای کاهش سهمیه های تولیدی اعضا توافق کند که در آن صورت بخش قابل توجهی از نفت انباشت شده شیل آمریکا و کانادا از بازار جهانی خارج خواهد شد.
    روزنامه روسی در پایان افزوده است: کاهش بهای جهانی نفت بر ارزش روبل نیز فشار وارد می آورد و موجب سقوط واحد پول روسیه در برابر دلار و یورو می شود.
    عربستان و آمریکا در یک اقدام هماهنگ که از سوی کارشناسان هدف آن ضربه زدن به اقتصاد روسیه، ایران و ونزوئلا ارزیابی می شود، حجم زیادی از نفت مازاد را در بازارهای جهانی عرضه کرده اند که سبب شد هر بشکه از قیمت بیش از 100 دلار به کانال زیر 40 دلار نیز سقوط کند.

    برچسب ها