عصر خودرو

مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی فوق العاده بیمه معلم برگزار شد

عصر بازار: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه معلم با حضور ۹۷/۹۹ درصد صاحبان سهام در تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۳۹۴ در محل ساختمان مرکزی شرکت برگزار شد و صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۳ به تصویب رسید.

مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی فوق العاده بیمه معلم برگزار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در ابتدا سعید فائقی به عنوان رئیس و فریدون علی مرادی و مرتضی هلاکویی به عنوان ناظر انتخاب و جلسه با حضور نماینده بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

    در این نشست، محمد ابراهیم تحسیری مدیرعامل بیمه معلم ضمن ارائه گزارش هیات مدیره، عملکرد شرکت را تشریح و به سوالات سهامداران حاضر در جلسه پاسخ داد.

    گزارش هیات مدیره نمایانگر این است که :

    تولید حق بیمه در سال 1393 نسبت به سال قبل رشدی معادل 100 درصد را نشان میدهد. بدین ترتیب از لحاظ شاخص سهم از بازار، شرکت 4 رتبه در بین کلیه شرکتهای بیمه ای صعود نموده است.

    علیرغم این رشد چشمگیر، خسارت پرداختی نسبت به سال 92 صرفا به میزان42 درصد افزایش یافته  است.

    سود سال1393 معادل 306 میلیارد ریال می باشد که نسبت به سال قبل بیش از 55 درصد افزایش یافته. بررسی شاخص های فعالیت شرکت نمایانگر رشد قابل توجه عملکرد می باشد.

    چکیده اهداف سال 94

    شرکت بیمه معلم در سال 93 با درک لزوم ترسیم چشم انداز شفاف و تبیین مأموریت و رسالت خویش به منظور تحقق اهداف سازمانی، اقدام به تدوین سند برنامه‌ریزی استراتژیک 5 ساله خود نمود. در این راستا تأمین رضایت مشتریان به عنوان مهمترین مزیت رقابتی در ارائه خدمات بیمه‌ای، یکی از اولویت‌های اساسی شرکت در نظر گرفته شده است. بر این اساس سال 93،
    "سال مشتری مداری" نام گرفت. بدین ترتیب مهمترین رویکرد شرکت در این حوزه، توسعه سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان CRM) ) و پیاده سازی کدهای رفتاری به منظور سنجش رضایت و افزایش وفاداری مشتریان بوده است.

    پس از اجرای موفق سیستم ارتباط با مشتری، یکی دیگر از مزیت‏های رقابتی صنعت بیمه که در سند برنامه‌ریزی استراتژیک ‏مورد تاکید قرار گرفت، "نیروی انسانی شایسته" بود. در این راستا توسعه توان تخصصی کارکنان و نمایندگان به عنوان هدف اصلی شرکت در تحقق این مهم درنظرگرفته شده، به گونه‌ای که سال 94، توسط مدیر عامل محترم شرکت، "سال توسعه دانش و آموزش" نام نهاده شده است. بدین ترتیب برنامه ریزی و توسعه زیرساخت‏های آموزشی، ارتقای تخصصی کارکنان و نمایندگان، ارزیابی مهارتی و فراهم سازی زمینه رشد و یادگیری کارکنان از مهمترین اقدامات سال 94 شرکت خواهد بود.

    در ادامه سایر اهداف سال 94 شرکت، بر پایه برنامه استراتژیک، بدین شرح می‌باشد:

    بهبود کیفیت خدمات بیمه‏ای قابل ارائه به سهام داران، جامعه فرهنگیان و صنعت حمل و نقل دریایی کشور
    افزایش رضایت بیمه‏گذاران از خدمات بیمه‏ای شرکت
    توسعه بازارهای کم ریسک به منظور بهبود و پالایش ترکیب پرتفوی
    کنترل نسبت خسارت شرکت، متناسب با متوسط نسبت خسارت صنعت بیمه
    افزایش نظارت بر عملکرد نمایندگان
    بهبود سیستم وصول مطالبات و افزایش نقدینگی عملیات بیمه ای شرکت
    افزایش سهم بیمه های زندگی در ترکیب پرتفوی
    تمرکز بر ارتقاء سطح توانگری مالی و افزایش سود آوری شرکت
    دستاورد 

    بیمه معلم اولین شرکت بیمه خصوصی تأسیس شده پس از انقلاب اسلامی ایران، نخستین شرکت فعال در زمینه بیمه‌های اعتباری و اعتبار صادرات کالا و نخستین شرکت بیمه‌ای دارای گواهینامه تعهد به تعالی بر پایه مدل EFQM است .

    همچنین دریافت گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت  (ISO9001:2000) ، دریافت گواهینامه مدیریت شکایات مشتریان  (ISO10002:2004)و دریافت گواهینامه مدیریت رضایت مشتریان (ISO10004:2012) از افتخارات این شرکت است.

    شرکت بیمه معلم نخستین شرکت بیمه خارجی ثبت شده در کشور عراق و دارای دفتر ارتباطی در کشور آذربایجان، نخستین شرکت بیمه داخلی فعال در زمینه بیمه‌های P&I و امور تخصصی کشتی و حمل و نقل دریایی و یگانه شرکت بیمه ارائه دهنده خدمات بیمه‌ای جامع (در رشته های غیر درمان) به جامعه شریف فرهنگیان است.

    شرکت بیمه معلم بهترین بیمه گر پوشش دهنده خدمات دریایی در جشنواره اقتصاد دریا شناخته شده و دریافت تندیس برترین‌‌های روابط عمومی کشور، دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در سه دوره متوالی و کسب رتبه نخست در بین شرکت های بیمه در آزمون های صلاحیت حرفه‌ای بیمه بخشی از دستاوردهای بیمه معلم است .

    مصوبات

    طبق مصوبه مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام، سود تقسیمی مبلغ 100 میلیارد ریال تعیین گردید.

    ـ همچنین در مجمع عمومی فوق العاده با افزایش سرمایه از مبلغ 1000 میلیارد ریال به 1500 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران موافقت شد.

    ـ موسسه حسابرسی و خدمات مالی فاطر به عنوان حسابرس مستقل و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی شاخص اندیشان به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید.

    ـ روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی شرکت انتخاب شد.

    انتخاب اعضای هیات مدیره :

    اشخاص حقوقی با رای موافق اکثریت سهامداران حاضر در مجمع عمومی انتخاب شدند.

    برچسب ها