عصر خودرو

بررسی معاملات دیروز بازار آتی بورس کالا؛

سکه برای تحویل اردیبهشت ۹۶ با چه قیمتی معامله می شود؟

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۱۱هزار و ۲۳۹ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز دوشنبه با ثبت ۹ هزار و ۷۳۹ قرار داد، رشد ۱۵ درصدی را تجربه کرد.

سکه برای تحویل اردیبهشت ۹۶ با چه قیمتی معامله می شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به  گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روزهای پر نوسان سکه و ارزهای معتبر، اکثر معامله‌گران دو بازار ارز و طلا را ترغیب به خرید کرده است. در ادامه روند بازارها، روز سه‌شنبه، قیمت سکه در بازار نقدی و آتی سکه به تاثیر از رشد قیمت اونس در بازارهای جهانی با روند صعودی رو به رو شد. به طوری که سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و 123هزار تومان معامله شد و افزایش 0/41درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با رشد 0/22 درصدی به قیمت یک میلیون و 122 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 128 هزار تومان معامله و با افزایش 0/07 درصدی رو به رو شد. تحویل اسفند هم با 0/05 درصد رشد به قیمت یک میلیون و 145 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده به عنوان دورترین موعد تحویل بازار، با نرخ یک میلیون و 165هزار تومان معامله شد و رشد 0/47 درصدی را به ثبت رساند.

    نگاهی به بازار نقدی

    همچنین در بازار نقدی نیز طی روز گذشته، گرچه نوسانات سکه تمام بهار آزادی نسبت به روزهای ابتدایی هفته کمی بیشتر شد، ولی توان عبور از قیمت تثبیت شده روز دوشنبه این هفته را نداشت. در چهارمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی تا قیمت یک میلیون و 105 هزار تومان پایین آمد، ولی در ادامه با حرکت افزایشی از این نقطه، تا قیمت یک میلیون و 109 هزار تومان بالا رفت. با رسیدن قیمت به این نقطه، فلز گرانبهای داخلی، کشش رشد بیشتر و عبور از کانال را از خود نشان نداد و سکه در همان نقطه به کار خود پایان داد. به این ترتیب، سکه روز سه‌شنبه در دامنه یک میلیون و 105 هزار تومان تا یک میلیون و 109 هزار تومان نوسان کرد. این در حالی بود که در روزهای ابتدایی هفته نوسانات سکه در دامنه حدود 2 یا 3 هزار تومانی صورت گرفته بود.

    همچنین در این روز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز، 113 هزار و 10 تومان قیمت داشت. این در شرایطی است که قیمت نیم‌سکه و ربع‌سکه نسبت به روز گذشته یک هزارتومان افزایش یافت. سکه گرمی نیز نسبت به روز گذشته هزار تومان کاهش یافت و با قیمت 182 هزار تومان به فروش رسید.

    برچسب ها