عصر خودرو

قطار عرضه‌های اولیه فرابورس به ایستگاه هفتم رسید

عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام "تلیسه" در فرابورس ایران

عصر بازار- هفتمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران در حالی یکشنبه هفته آتی در بازار دوم رقم خواهد خورد که اینبار یک شرکت از «گروه زراعت و خدمات وابسته» اقدام به عرضه ۱۰ درصد از سهام خود به عموم خواهد کرد.

عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام "تلیسه" در فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، شرکت دامداری تلیسه نمونه با سرمایه اسمی 70 میلیارد ریال بهمن ماه سال گذشته در بازار دوم درج و در فهرست عرضه اولیه قرار گرفت. این شرکت یکشنبه بیست و چهارم مرداد ماه از 70 میلیون سهام در دست خود تعداد 7 میلیون سهم معادل 10 درصد را برای نخستین بار در بازار فرابورس ایران عرضه می‌کند که از این میزان 3 میلیون و 500 هزار سهم به فرایند کشف قیمت اختصاص یافته و مابقی مختص معامله‌گران آنلاین است.

    مطابق اطلاعیه معاونت عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران، محدودیت خرید هر کارگزاری به‌همراه تمامی شعب به تعداد 35 هزار سهم است و صندوق‌های سرمایه‌گذاری (اعم از مشترک و قابل معامله) سهمیه‌ای برای خرید سهام ندارند.

    مدیرعامل شرکت دامداری تلیسه نمونه ابتدای هفته جاری در نشست «یک دیدار، یک عرضه» حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و تولید شیلات را به‌عنوان سه محور از فعالیت‌های این شرکت عنوان و اظهار کرد: طرح مطالعاتی برای احداث یک گلخانه مدرن 30 هکتاری برای تولید صیفی و سبزیجات تهیه و پروانه تاسیس آن نیز اخذ شده است که با توجه به نیاز این طرح به بیش از 1000 میلیارد ریال منابع مالی و اخذ تسهیلات آن از سیستم بانکی، راه‌اندازی آن 2 تا 3 سال به طول خواهد انجامید.

    سید فضل‌اله امیرارجمندی با اشاره به اینکه شرکت برنامه افزایش سرمایه از محل آورده نقدی را نیز تا پایان سال در دستور کار دارد، گفت: سود خالص هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 به میزان 703 ریال بوده که برای سال 95 این رقم را 828 ریال پیش‌بینی کرده‌ایم.

    لازم به ذکر است"تلیسه" با سال مالی 29 اسفند، در سه ماهه اول سال از 828 ریال رقم سود پیش‌بینی شده به ازای هر سهم، 242 ریال معادل 29 درصد را پوشش داده‌ و در مجمع عمومی عادی سالانه که تیرماه جاری برگزار شد، سود تقسیمی را نیز 650 ریال به ازای هر سهم به تصویب رسانده است.

    برچسب ها