عصر خودرو

حجم معاملات گواهی سکه ۴۵درصد رشد کرد؛

استقبال از خرید و فروش لحظه ای سکه در بورس کالا

عصر بازار- حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران امروز نسبت به روز گذشته ۴۵ درصد رشد داشت تا رفته رفته خرید و فروش آنلاین و بی دغدغه سکه با استقبال نسبی سرمایه گذاران در سامانه برخط سهام مواجه شود.

استقبال از خرید و فروش لحظه ای سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، نگاهی به معاملات امروز گواهی سکه طلا در بورس کالای ایران نشان می دهد که در پی دادوستد 105 سکه در 7 نوبت معاملاتی، ارزش این معاملات به یک میلیارد و 175 میلیون ریال در بورس کالای ایران رسید که نسبت به روز گذشته رشد 45 درصدی داشت، چرا که حجم معاملات طی روز گدشته 72 سکه معامله شده بود.

    همچنین نگاهی به آمار معاملات امروز نشان می دهد که آخرین قیمت سکه در قالب گواهی سپرده، حدود یک میلیون و 119 هزار تومان مورد معامله قرار گرفته است. همچنین در صف خرید پیشنهاد متقاضییان سکه یک میلیون و 115 هزار تومانی بوده و پیشنهاد فروش سکه به صورت آنلاین در بورس کالا نیز یک میلیون و 119 هزار و 500 تومان بوده است.  

    امکان معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام نیز یکی دیگر از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    به اعتقاد کارشناسان، معاملات گواهی سپرده سکه در بورس کالا که حکم همان معاملات نقدی در بستری امن، شفاف و آنلاین را دارد، می تواند اطمینان خاطر را معامله گران سکه ایجاد نماید و دغدغه حمل و نگهداری فیزیکی سکه طلا که یکی از نگرانی های مهم دارندگان سکه طلا است را برطرف کند. از سویی معامله این اوراق نیز بدون هر گونه مراجعه فیزیکی به فروشندگان سکه طلا صورت می گیرد که می تواند بعضاً نگرانی های حاصل از جعل و تقلبی بودن سکه را نیز کاملا مرتفع کند.

    برچسب ها