عصر خودرو

رکوردشکنی تولید نفت عربستان در ماه جولای ۲۰۱۶

عصر بازار- عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت خام دنیا، به منظور تامین تقاضای تابستانی داخلی در ماه جولای روزانه ۱۰.۶۷ میلیون بشکه نفت تولید کرده است.

رکوردشکنی تولید نفت عربستان در ماه جولای ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، آمار مورد تایید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نشان می‌دهد که تولید نفت عربستان با پیشی‌گرفتن از رکورد 10.56 میلیون بشکه‌ای که در ماه ژوئن سال گذشته به ثبت رسیده بود به 10.67 میلیون بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که نفت به روند نزولی خود در معاملات نیویورک ادامه می‌دهد.

    تقاضای برق در خاورمیانه در ماه‌های جولای و آگوست (گرم‌ترین ماه‌های سال) به اوج خود رسیده است. در این ماه‌ها استفاده عربستانی‌ها از کولر و دستگاه‌های تهویه در منازل و دفاتر اداری به بیشترین حد می‌رسد. یک مقام آگاه در سیاست تولید عربستان در ماه آوریل اعلام کرده بود این کشور در نظر دارد تا تولید نفت خود را در تابستان 2016 به 10.5 میلیون بشکه برساند.

    محمد السدا، وزیر انرژی قطر که رئیس دوره‌ای اوپک نیز محسوب می‌شود روز دوشنبه گفت: اوپک در کنفرانس ماه آینده در الجزایر نشستی غیررسمی خواهد داشت و این در حالی است که اعضای آن در حال بحث برای تثبیت بازار هستند.

    عربستان سعودی،‌ روسیه و دیگر صادرکنندگان بزرگ نفت در ماه آوریل در دوحه به منظور تعیین سقف تولید نشستی را برگزار کردند. این تلاش اما به دلیل تقاضای عربستان برای حضور ایران در این توافق و عدم موافقت ایران بی‌نتیجه باقی ماند. در آن زمان، ایران به تازگی از تحریم‌های غرب رهایی پیدا کرده بود و به دنبال افزایش تولیدات خود به دوران قبل از تحریم‌ها بود.

    برچسب ها