عصر خودرو

ایران عضو باشگاه صادرکنندگان فرآورده نفتی جهان شد

عصر بازار- مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به افزایش ۴ برابری صادرات گازوئیل در سال ۹۵ گفت: از ابتدای امسال تاکنون روزانه ۵۶ میلیون لیتر نفت کوره و گازوئیل صادر شده است.

ایران عضو باشگاه صادرکنندگان فرآورده نفتی جهان شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدناصر سجادی درباره آخرین وضعیت صادرات فرآورده‌های نفتی ایران، گفت: در طول 141 روز نخست سال جاری به طور متوسط روزانه حدود 56 میلیون لیتر فرآورده نفتی توسط ایران به بازار جهانی صادر شده است.

    مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه در این بازه زمانی، به طور متوسط روزانه ٤٤ میلیون لیتر نفت ‌کوره و 13 میلیون لیتر گازوئیل صادر شده است، تصریح کرد: در مجموع رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی به روزانه 56 میلیون لیتر رسیده است.

    این مقام مسئول با اشاره به افزایش حجم صادرات فرآورده های نفتی از ابتدای سال جاری تاکنون به صورت روزانه، اظهار داشت: در مرداد ماه امسال به طور متوسط روزانه 47 میلیون لیتر نفت‌ کوره و 14 میلیون لیتر گازوئیل یعنی روزانه 61 میلیون لیتر صادرات فرآورده نفتی انجام شده که بیش از متوسط از ابتدای امسال تاکنون است.

    به گفته وی صادرات گازوئیل سال گذشته، سه میلیون لیتر بود در حالی که با اقدامات انجام شده تنها صادرات این فرآورده نفتی در مرداد ماه امسال چهار برابر شده است.

    سجادی اعلام کرد: برای ایجاد زیرساخت‌های صادراتی، امکانات بسیار وسیعی در بنادر جنوبی و ماهشهر به وجود آمده و توسعه یافته است.

    مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پایان خاطرنشان کرد: با امکانات وسیع صادراتی به وجود آمده در بنادر جنوبی کشور، امکان انتقال فرآورده‌های نفتی به جنوب و صادرات از این بنادر و پایانه‌ها ایجاد شده است.

    برچسب ها