عصر خودرو

منابع آلمانی خبر دادند

شرکت‌ آلمانی به دنبال سرمایه‌گذاری ۴ میلیاردی در پتروشیمی ایران

عصر بازار- منابع آلمانی اعلام کردند شرکت مواد شیمیایی بی ای اس اف آلمان در حال بررسی یک سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری در بخش پتروشیمی ایران است.

شرکت‌ آلمانی به دنبال سرمایه‌گذاری ۴ میلیاردی در پتروشیمی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، روزنامه آلمانی هاندلز بلات به نقل از منابع صنعتی نوشت، شرکت مواد شیمیایی بی ای اس اف آلمان در حال بررسی یک سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری در ایران است.

    این روزنامه نوشت، بی ای اس اف قصد دارد به همراه یک شرکت ایرانی مجتمع های پتروشیمی جدیدی در نزدیکی قطب فعالیت های پتروشیمی ایران و صنایع گاز این کشور در عسلویه احداث نماید.

    این شرکت آلمانی در ماه آوریل یادداشت تفاهمی را برای همکاری های آینده با شرکت ملی نفت ایران به امضا رساند.

    بی ای اس اف از سال 1959 در ایران فعال بوده است. این شرکت علاوه بر یک دفتر فروش در تهران، یک مرکز پلی اورتان برای تولید پلاستیک در شمال غرب تهران دارد، اما فعالیت آن در حال حاضر بسیار محدود است.

    این روزنامه آلمانی در ادامه می نویسد، بی ای اس اف تنها شرکتی نیست که در حال مذاکره با ایرانی هاست.

    منابع صنعتی گفتند، شرکت تولیدکننده گاز لینده آلمان هم علاقمند به سرمایه گذاری مشترک چند میلیارد دلاری به همراه شرکت ژاپنی میتسوبیشی در صنعت پتروشیمی ایران است.

    بر اساس این گزارش، ولفگانگ بوچله، مدیرعامل لینده مدتی مشغول مذاکرات با ایرانی ها بوده است.

    مرضیه شاهدایی، رئیس شرکت ملی پتروشیمی ایران به این روزنامه آلمانی گفت: «ما به توسعه ظرفیت پتروشیمی مان در دهه آینده و رسیدن به 160 میلیون تن در سال از 60 میلیون تن کنونی ادامه خواهیم داد.»

    هفته گذشته، شاهدایی در کنفرانسی در برلین گفته بود که ایران برای 60 پروژه پتروشیمی خود در طی 10 سال به 55 میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد.

    شاهدایی گفته بود، ایران نمی تواند این رقم را خودش تامین کند و بنابراین به دنبال سرمایه گذاری عمدتا از جانب اروپاست.

    بی ای اس اف و لینده، در ماه جولای مدیران خود را به همراه وزیر اقتصاد آلمان به ایران فرستاده بودند تا درباره سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی با مقامات ایرانی مذاکره کنند.

    برچسب ها