عصر خودرو

مذاکره با روحانی و پوتین در دستور کار;

ونزوئلا تولید کنندگان نفتی را پای میز مذاکره می‌کشاند

عصر بازار- رویترز اعلام کرد:مقامات ونزوئلا روز گذشته اعلام کردند در حال پیگیری برگزاری یک نشست با حضور تولید کنندگان نفت جهان هستند تا بتوانند قیمت نفت را صعودی کنند در این رابطه رئیس جمهور این کشور قرار است با روحانی و پوتین هم صحبت کند.

ونزوئلا تولید کنندگان نفتی را پای میز مذاکره می‌کشاند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد در تلاش است تا تولید کنندگان نفتی را برای گفتگو دور هم جمع کنند.

    مقامات این کشور آمریکای لاتین هدف از این اقدام را توافق بر سر اجرای سیاست هایی با هدف  افزایش قیمت نفت عنوان کردند.

    ونزوئلا به عنوان یکی از اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، هم اکنون با مشکلات شدید سیاسی و اقتصادی روبرو است و به شدت نیز به درآمدهای نفتی وابسته است.

    مقامات ونزوئلا مدت هاست که از تولیدکنندگان عمده نفت در جهان می خواهند تا با اتخاذ سیاست هایی قیمت نفت در بازار جهانی را صعودی کنند.

    نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد با سران برخی کشورهای نفتی برای برگزاری یک نشست تماس گرفته است.

    وی تأکید کرد با پادشاه عربستان تماس گرفته و قرار است با امیر قطر نیز سخن بگوید.

    وی همچنین از برنامه خود برای گفتگو با روئسای  جمهور ایران و روسیه در این باره خبر داد و اعلام کرد ارتباط نزدیکی در این زمینه با رئیس جمهور اکوادور دارد.

    روز دوشنبه نیز وزیر نفت ونزوئلا از احتمال برگزاری یک نشست نفتی بین تولید کنندگان اوپکی و غیر اوپکی طی هفته های آینده خبر داد.

    برچسب ها