عصر خودرو

واردات از عربستان و کره;

تولید یک محصول استراتژیک پتروشیمی در بزرگترین تولیدکننده PVC ایران متوقف شد

عصر بازار- در حالی پایه اصلی تولید چرم مصنوعی در بزرگترین مجتمع تولید PVC‌ ایران و البته جهان به بهانه زیان‌ده بوده واحد متوقف شد که هم اکنون انجمن چرم سازی از پی وی سی وارداتی استفاده می کند.

تولید یک محصول استراتژیک پتروشیمی در بزرگترین تولیدکننده PVC ایران متوقف شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، یکی از مواردی که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 95 به آن اشاره کردند توجه به ساخت داخل و استفاده از توان داخلی است به طوریکه تا تولید داخل در کالایی وجود دارد نباید کالای مشابه خارجی آن وارد شود.

    گرچه این فرمایش مقام معظم رهبری در تولید بسیاری از کالاهای داخلی رعایت نشده است و هر روز شاهد واردات کالاهای خارجی با تولید مشابه به داخل کشور هستیم؛ اما انتظار می رفت حداقل این موضوع در صنعت پتروشیمی و تولید محصولات پتروشیمیایی که دارای مزیت هستیم رعایت می شد.

    پیگیری ها حاکی از آن است، ظاهرا و براساس تصاویر موجود که در ادامه می‌آید مدیران شرکت پتروشیمی اروند واقع در منطقه ماهشهر برخلاف منافع ملی تصمیم دارند تنها واحد پی وی سی امولسیونی در ایران را از مدار تولید خارج کنند.

    براساس این تصمیم عجیب قرار است نفرات شاغل در این واحد، در واحدهای دیگر این مجتمع مشغول به کار شوند.

    این واحد استراتژیک که با صرف هزینه های سنگین خریداری، نصب و در مدار تولید قرار گرفت و با ظرفیت حدود هشتاد و شش درصد PVC تولید می کرد، هم اکنون تعطیل شده است.

    تصمیم به تعطیلی این واحد در حالی اتخاذ شده است که زیان ده بودن تولید PVC در این مجتمع تنها علت عنوان می‌شود و ظاهرا این علت بدون عملیات حسابرسی و تعیین میزان سود و ضرر اعلام شده است.

    همچنین از دیگر دلایلی که برای تعطیلی این واحد عنوان شده است، نبود مشتری برای PVC تولیدی این واحد است.

    این در حالی است یک منبع مطلع مدعی است با فرض نبود مشتری در داخل کشور که البته با واردات PVC از کشورهای کره جنوبی و عربستان توسط انجمن چرم سازان ایران، این فرضیه نیز رد می شود؛ مذاکراتی برای صادرات محصولات تولیدی این واحد به کشور ترکیه صورت گرفته و چند مشتری ترکیه ای خواستار واردات این محصول بوده اند.

    برچسب ها