عصر خودرو

سنگ‌آهن جهانی از اوج دوساله خود فاصله گرفت

عصر بازار- پس از رشد اخیر قیمت فولاد که موجب صعود قیمت سنگ‌آهن به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۴ شد، قیمت سنگ‌آهن و فولاد در معاملات آتی چین در روز چهارشنبه کاهش یافت.

سنگ‌آهن جهانی از اوج دوساله خود فاصله گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، تقاضای خوب فولاد در چین، بزرگترین مصرف‌کننده دنیا، موجب شده تا قیمت سنگ‌آهن افزایش یافته و تحلیلگران نسبت به چشم‌انداز مصرف در آینده خوش‌بین باشند.

    لی مک‌میلان، تحلیلگر شرکت کلارکسون پلاتو، به دنبال بازدید از دو استان چین که مصرف‌کنندگان پایین‌دستی فولاد بسیاری دارند، اعلام کرد:‌ «ما نسبت به تقاضای فولاد در آینده بسیار خوش‌بین هستیم چرا که اکثر کارخانه‌هایی که ما از آنها بازدید کردیم احتمالا رشد تقاضایی بیشتر از سال‌های 2015 و 2016 خواهند داشت.»

    هر تن میلگرد در بورس آتی شانگهای با افتی 0.4 درصدی 2582 یوآن (389 دلار) معامله شد. این قرارداد با رسیدن به سطح 2628 یوآنی در روز سه‌شنبه بالاترین سطح خود از 26 آوریل را به ثبت رسانده بود.

    در بورس کالای دالیان نیز قیمت هر تن سنگ‌آهن به 497 یوآن رسید. روز گذشته این قراردادها ارزشی معادل 511 یوآن داشت که بالاترین قیمت سنگ‌آهن از آگوست 2014 به شمار می‌رود.

    رشد قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی باعث شده تا قیمت محموله‌های سنگ‌آهن در بنادر چین نیز افزایش یابد به طوری که در این هفته هر تن سنگ آهن با رشدی 28 درصدی نسبت به اوایل ژوئن بالای 61 دلار معامله شد.

    برخی تحلیلگران با استناد به عرضه مازاد از سوی تولیدکنندگان برزیل و استرالیا در خصوص سنگ‌آهن همچنان دیدگاهی نزولی دارند.

    بر اساس آمار TSI هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با رشدی 0.8 درصدی در روز دوشنبه 61 دلار و 40 سنت معامه شد. به دلیل تعطیلات عمومی در سنگاپور، TSI در روز سه‌شنبه گزارش ارزیابی قیمت خود را منتشر نکرد.

    برچسب ها