عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در بازار معاملات روز چهارشنبه با کاهش روبرو شد.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی روز چهارشنبه به دلیل فزونی عرضه جهانی طلای سیاه و به دنبال آن تحت الشعاع قرار گرفتن بازارها با روند نزولی آغاز به کار کرد.

    در همین حال قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 34 سنت کاهش به 42 دلار و 43 سنت در هر بشکه رسید ضمن اینکه قیمت نفت دریای برنت هم با 36 سنت کاهش در برابر 44 دلار و 62 سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

    کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که عرضه جهانی نفت بیش از نیاز تقاضا است ضمن اینکه فزونی محصولات پالایشگاه های نفتی هم موجب وخیم تر شدن شرایط فعلی بازار نفت شده است و نشست آتی اوپک هم خیلی راهی به سمت محدود کردن تولید باز نخواهد کرد.

    بر همین اساس سازمان اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین پیش بینی خود از تولید نفت این کشور در سال آینده میلادی رقم 8.31 میلیون بشکه در روز را برآورد کرده است این در حالی است که پیش از این رقم 8.2 میلیون بشکه در روز پیش بینی شده بود.

    در حال حاضر ونزوئلا به عنوان یکی از اعضای اوپک در حال تلاش برای اجرای طرحی است که تولید کنندگان این سازمان اقداماتی را در جهت تقویت قیمت نفت در نشست آتی اتخاذ کنند.

    البته طرح اقداماتی نظیر فریز نفتی در نشست آتی اوپک حتی در بیان هم می تواند موجب تقویت بازار روانی نفت شود.

    برچسب ها