عصر خودرو

پایگاه خبری اویل پرایس آمریکا خبر داد؛

شرکت آسار هند روزانه ۱۴۸هزاربشکه نفت از ایران وارد می کند

عصر بازار- پایگاه خبری اویل پرایس آمریکا نوشت: شرکت اسار اویل هند در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ روزانه به طور میانگین ۱۴۸ هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرده که ۴۰ درصد کل نفت خام خریداری شده هند از ایران است.

شرکت آسار هند روزانه ۱۴۸هزاربشکه نفت از ایران وارد می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اویل پرایس نوشت؛ شرکت «اسار اویل» مهمترین شرکت نفتی هند که پالایشگاه «اسار» واقع در شهر وادینار استان گجرات را اداره می کند، هم اکنون بزرگ ترین واردکننده نفت خام ایران در این کشور است.
    به تازگی پالایشگاه اسار اویل اعلام کرده است با صرفه جویی 1.50 دلار در هر بشکه( حدود 179 میلیون دلار آمریکا) حاشیه سود پالایشگاه اسار را افزایش می دهد که این پول صرف ارتقای پالایشگاه در 2 تا سه سال آینده خواهد شد.
    به گزارش اویل پرایس، میزان واردات نفت اسار از ایران یک سوم مقدار نفتی است که به پالایشگاه اسار عرضه می شود. کل صادات نفت ایران به هند در ماه های ژانویه تا ژوئن 2016(11 دی 1394 تا 10 تیر 1395) 63 درصد نسبت به مقدار آن قبل از لغو تحریم ها افزایش یافته است.
    تحریم های هسته ای ایران در تاریخ 17 ژانویه (27 دی) لغو شد.
    صادرات نفت ایران به آسیا در ماه ژوئن 2016 (خرداد-تیر1395) به بالاترین سطح خود در چهار سال و نیم گذشته رسید و از ماه دسامبر (آذر- دی) 2015 تاکنون نیز تقریباً دو برابر شده است.
    چهار کشور چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در ماه ژوئن 2016 در مجموع حدود یک میلیون و 720 هزار بشکه نفت از ایران وارد کردند و پیش بینی می شود در ماه های آینده، روند افزایش صادرات نفت ایران به بازار آسیا بویژه اقتصادهای نوظهور ادامه یابد.

    برچسب ها