عصر خودرو

کارت‌های بانکی ایران و آذربایجان به هم متصل می‌شوند

عصر بازار- ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران در حاشیه دیدار روسای جمهور دو کشور گفت، بانک های مرکزی ایران و آذربایجان، حساب های کنترلی خواهند گشود.

کارت‌های بانکی ایران و آذربایجان به هم متصل می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، رئیس کل بانک مرکزی گفت: بر اساس یک یادداشت تفاهم، سیستم های کارت های بانکی ایران و آذربایجان با هم ترکیب خواهد شد تا شهروندان دو کشور بتواند از کارت های خود در هر دو کشور استفاده کنند. در حال حاضر 33 بانک در آذربایجان و 29 بانک در ایران فعالیت دارند.

    وی گفت، حساب های کنترلی بر اساس یادداشت تفاهم امضا شده بین بانک های مرکزی دو کشور گشایش خواهد یافت.
    سیف گفت: «دیدار با الهام رستموف، همتای آذربایجانی ام دلیل اصلی سفر من به آذربایجان بود. ما در این نشست در مورد توسعه روابط دوجانبه مذاکره کردیم. ظرفیت های اقتصادی هر دو کشور ایجاب می کند که ما به صورت جدی حجم مبادلات تجاری را افزایش دهیم.»
    وی گفت، سیستم بانکی بهترین و امن ترین راه برای تسویه هزینه معاملات تجاری است. یک حساب کنترلی در واقع عامل اصلی است که می توان از طریق آن هزینه معاملات را تسویه کرد.
    بر اساس این یادداشت تفاهم، بانک های مرکزی ایران و جمهوری آذربایجان بانکی های تجاری خود را به برقراری روابط دوجانبه بانکی از طریق گشایش حساب های متناظر تشویق خواهند کرد و شرایط را برای ایجاد شعب بانک ها در دو کشور ایجاد شده است.
    سیف افزود: بر اساس این یادداشت تفاهم، سیستم های کارت های بانکی ایران و آذربایجان با هم ترکیب خواهد شد تا شهروندان دو کشور بتواند از کارت های خود در هر دو کشور استفاده کنند. در حال حاضر 33 بانک در آذربایجان و 29 بانک در ایران فعالیت دارند.
    سیف همچنین از برنامه ایران و آذرباجیان برای ایجاد یک بانک مشترک منطقه ای و توسعه همکاری های مالی دو کشور از این طریق خبر دارد.
    رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت: «ین پیشنهاد با هدف تعمیق روابط بانکی و تسهیل عملیات تسویه پرداخت ها مطرح شده است. در آینده همه گام های ضروری جهت تاسیس این بانک برداشته خواهد شد.»

    وی بر ضرورت تضمین امنیت معاملات مالی برای گردشگران و تجار دو کشور تاکید کرد.
    در جریانن سفر حسن روحانی و هیئت همراه به آذرباجیان چند سند همکاری در زمینه های صنعت، بانکداری، ارتباطات، علمی، گردشگری و فرهنگی به امضا رسید.

    برچسب ها