عصر خودرو

وزارت انرژی اندونزی اعلام کرد ;

رقابت ایران با چین،کویت و روسیه برای ساخت پالایشگاه در اندونزی

عصر بازار- وزارت انرژی اندونزی اعلام کرد، پیشنهاد ایران برای ساخت پالایشگاه در این کشور را در کنار پیشنهادات کشورهای چین، کویت و روسیه بررسی خواهد کرد.

رقابت ایران با چین،کویت و روسیه برای ساخت پالایشگاه در اندونزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، اندونزی که قصد دارد ظرفیت پالایشگاهی خود را افزایش دهد، پیشنهاد ایران برای ساخت یک پالایشگاه نفتی در این کشور را در کنار پیشنهادات ارائه شده از سایر کشورها مورد مطالعه قرار خواهد داد.
    ویراتماجا پوجا، مدیرکل نفت و گاز وزارت انرژی اندونزی گفت، ایران پیشنهاد کرده که یک پالایشگاه با ظرفیت پالایش روزانه بیش از 100 هزار بشکه نفت در اندونزی احداقث کند و نفت خام مورد نیاز این پالایشگاه را نیز تامین نماید. به گفته حسن خورشیدی، رئیس هیئت مشترک پالایشگاهی ایران و اندونزی، ارزش این پروژه 8.4 میلیارد دلار برآورد شده و در طی 4 تا 5 سال در جاوه احداث خواهد شد.
    اندونزی تنها عضو اوپک است که مجموع واردات نفت آن بیش از صادرات آن است و به گفته موسسه بی ام آی ریسرچ، حتی پس از توسعه ظرفیت پالایشگاهی خود به میزان 500 هزار بشکه در روز در 7 سال آینده، احتمالا باید نیمی از نیاز سالیانه خود به سوخت را وارد نماید. ایران پس از لغو تحریم های غرب در ماه ژانویه، به دنبال افزایش صادرات نفت خود به کشورهای مختلف است.
    سخنگوی وزارت نفت ایران گفته، مطالعات امکان سنجی در مورد توجیه اقتصادی این پالایشگاه انجام شده است. وی افزود، شرکت ملی نفت ایران هنوز هیچ قراردادی را در مورد این پروژه به امضا نرسانده است. پوجا گفت، اندونزی هیچ تصمیمی درباره پیشنهاد ایران نگرفته، زیرا این پیشنهاد هنوز در مراحل اولیه قرار دارد.
    پوجا گفت، اندونزی پیشنهاداتی هم از کشورهای چین، کویت و روسیه دریافت کرده است. وزارت انرژی اندونزی هنوز هیچ تصمیمی در خصوص این پیشنهادها اتخاذ نکرده است.
    وی افزود، دولت اندونزی قصد دارد قبل از پروژه های دیگر، ساخت پالایشکاه بونتانگ در کالیمانتان شرقی را به سرمایه گذاران پیشنهاد دهد.

    برچسب ها