عصر خودرو

موسسه داگلاس وست وود پیش‌بینی کرد

پایان روند کاهشی قیمت نفت تا آخر امسال

تولید نفت شیل آمریکا به شدت کاهش می‌یابد

عصر بازار- موسسه داگلاس وست وود در آمریکا پیش‌بینی کرد: تا پایان سال جاری روند کنونی پایین بودن قیمت نفت پایان یافته و قیمت این حامل انرژی افزایش خواهد یافت تولید نفت شیل آمریکا به شدت کم خواهد شد.

پایان روند کاهشی قیمت نفت تا آخر امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، موسسه داگلاس وست وود در پیش‌بینی خود از فعالیت‌های حفاری و تولید نفت اعلام کرد: روند کنونی پایین بودن قیمت نفت تا پایان سال جاری پایان خواهد یافت و قیمت این حامل انرژی روندی افزایشی را در پیش خواهد گرفت.

    این موسسه پیش‌بینی کرد بزرگترین کاهش تولید نفت از سوی تولیدکننده پیش رو خواهد بود که از سال 2009 تاکنون بی‌سابقه بوده است. این موسسه پیش‌بینی کرد تولید نفت شیل آمریکا به شدت کاهش خواهد یافت و از سوی دیگر بحران امنیتی در نیجریه ورود نفت از کشور به بازار جهانی را محدود‌تر خواهد کرد.

    این موسسه آمریکایی پیش‌بینی کرد تقاضای نفت از سال 2017 ، 1.2 تا 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. این موسسه اعلام کرد با لغو تحریم‌ها علیه برخی پروژه‌های نفتی نظیر تشاقان قزاقستان در دریای خزر، پارس جنوبی در ایران و دریای شمال در آسیای جنوب شرق 1.8 میلیون بشکه نفت در روز وارد بازار خواهد شد.

    به پیش‌بینی این موسسه موارد مذکور به مازاد عرضه نفت در بازار جهانی منجر خواهند شد اما از افزایش قیمت نفت جلوگیری نخواهند کرد.

    داگلاس وست وود همچنین در گزارش خود اعلام کرد: کاهش سرمایه‌گذاری‌های نفتی در دو سال اخیر به کاهش تولید و عرضه نفت در بازار جهانی در سال 2019 خواهد انجامید.

    برچسب ها