عصر خودرو

الجزایر میزبان طرح فریز نفتی می شود؟

نشست غیر رسمی اوپک برای بررسی قیمت نفت

عصر بازار- اعضای اوپک پس از کاهش قیمت نفت، دوباره نگران بازار شده اند و تصمیم دارند ماه آینده نشست دیگری برگزار کنند.

نشست غیر رسمی اوپک برای بررسی قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، نشست غیر سمی اوپک در ماه آینده قرار نیست منجر به نتیجه ای در رابطه با محدودیت تولید نفت شود، زیرا کشور هایی مانند ایران هنوز کمتر از ظرفیت خود در حال تولید نفت هستند.

    به نظر می رسد، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت با تنش هایی که ایجاد شده عصبی شده اند.

    این کارتل نفتی اعلام کرده است که قصد دارد  ماه آینده نشستی در الجزیره برگزار کند. عضو غیر اوپکی یعنی روسیه، بزرگترین تولید کننده نفت جهان  نیز در این نشست خصوصی و غیر رسمی حضور خواهد داشت.

    در این نشست قرار است تولید کننده های نفت بتوانند به راهکاری برای تعادل در بازار  و  قیمت نفت برسند. اخیرا قیمت نفت پس از افزایش به بالای 50 دلار دوباره به بشکه ای 40 دلار کاهش یافت. اوپک برای تصاحب دوباره بازار از دست آمریکا تولیدات خود را در دو سال اخیر افزایش داده است.

    به محض انتشار خبر مربوط به نشست اوپک، قیمت نفت با افزایش 3 درصدی به بشکه ای 43 دلار رسید.

    محمدبن صالح و السعد رییس اوپک و وزیر انرژی قطر تاکید دارند که این کاهش قیمت موقتی است و دوباره بازار به روند عادی بازخواهد گشت.

    ونزوئلا در حال حاضر با کمبود شدید نقدینگی رو به رو شده و ذخیر غذایی این کشور به کمترین حد خود رسیده است. حتی عربستان سعودی، قدرتمند ترین عضو اوپک به دلیل کاهش قیمت نفت،مجبور شده که بودجه خود را کم کند.

    هفته گذشته هند برای کمک به بیکاران عربستان  خرید نفت خود از این کشور را افزایش داد.

    گفته می شود اوپک تصمیم دارد نشست آتی خود را به صورت غیررسمی برگزار کند ولی این دلیل بر موافقت اعضا بر کاهش تولیدات خود نیست.

    برچسب ها