عصر خودرو

مدیرعامل ایزوایکو:

تمام تعهدات کشتی‌سازی تحویل شده است

عصر بازار- اتمام ساخت کشتی ایران کاشان و اجرای تمام تعهدات مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) از جمله اخباری بود که مدیرعامل این مجتمع در ایسنا اعلام کرد.

تمام تعهدات کشتی‌سازی تحویل شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حمید رضاییان اصل  با بیان این که صنعت کشتی‌سازی در جهان به عنوان یکی از صنایع استراتژیک به شمار می‌رود، گفت: با توجه به دسترسی گسترده ایران به دریا از جنوب و شمال و همچنین وجود نیروی انسانی جوان و متخصص، پتانسیل فراوانی برای پیشرفت در این زمینه وجود دارد و هرگونه پیشرفت در این صنعت می‌تواند همزمان صنایع وابسته در کشور از قبیل صنعت فولاد، ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات و سازندگان قطعات را فعال کند و ضمن ایجاد اشتغال، زمینه‌ساز پیشرفت و ورود تکنولوژی‌های نوین در صنایع دریایی شود.

    وی در رابطه با توانمندی‌های فعلی مجموعه کشتی‌سازی ایزوایکو اظهار کرد: علی رغم تحریم های ظالمانه به خصوص تحریم های ویژه در زمینه کشتی، با اتکا به نیروی توانمند داخلی، جمهوری اسلامی ایران امروز به یکی از معدود سازندگان کشتی در کلاس‌های مختلف و از جمله کانتینربر تبدیل شده است.

    کشتی ایران - کاشان به زودی به آب انداخته می‌شود

    مدیرعامل ایزوایکو همچنین در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه تعهدات دهه هفتاد این سازمان هنوز باقی مانده است، گفت: بر خلاف برخی گفته‌ها و علی رغم مشکلات این مجموعه در دوره تحریم ها، تا امروز تمام تعهدات این مجموعه ادا شده و با تحویل کشتی ایران - کاشان که هم‌سطح کشتی ایران - اراک است، تعهدات این مجموعه به پایان رسید.

    وی همچنین در ادامه با بیان اینکه مجتمع ایزوایکو کاملا بر مبنای درآمد و هزینه خود اداره می شود، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به گستردگی فعالیتی که این مجموعه دارد و فرصت های شغلی ایجاد شده، 330 نفر به طور مستقیم در آن مشغول به کار بوده و 5000 شغل نیز به صورت غیرمستقیم ایجاد شده است.

    رضاییان با اشاره به فرآیند ساخت شناور و اینکه 60 تا 70 درصد قطعات ساخت آنها وارداتی است، تصریح کرد: ساخت یک کشتی بزرگ به طور متوسط 2.5 سال زمان می برد که فقط تجهیزات سنگین مانند موتور که هنوز امکان داخلی سازی آنها وجود ندارد به صورت وارداتی تامین می شود و این در حالی است که تمام تجهیزات ممکن که توانایی و فناوری ساخت آن وجود دارد در داخل تولید و استفاده می شود.

    شهرک صنعتی کشتی‌سازی در بندرعباس کلنگ می‌خورد

    مدیرعامل ایزوایکو در ادامه در خصوص طرح های توسعه و حمایت از تولید داخلی عنوان کرد: به زودی یک شهرک صنعتی در بندرعباس کلنگ می‌خورد تا کارخانجات و صنایع کشتی سازی در آن مستقر شوند و به صورت منسجم به تولید مشغول شوند.

    وی در خصوص همکاری با شرکت های خارجی جهت سرمایه گذاری یا تولید مشترک گفت: تفاهماتی با کشور های چین و کره صورت گرفته است که البته هنوز به مرحله عمل نرسیده اما زمینه برای همکاری های مشترک فراهم است که امیدواریم بتوانیم از پتانسیل های جذب سرمایه و توسعه صنایع دریای استفاده کنیم.

    برچسب ها