عصر خودرو

ایران برای توسعه پالایشگاه هند سرمایه‌گذاری می‌کند

عصر بازار- شرکت نفت چنای پترولیوم هند که بخشی از سهام آن به ایران تعلق دارد قصد دارد تا با ۳میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ظرفیت یکی از پالایشگاه‌های خود را ۹ برابر کند.ایران هم در این سرمایه‌گذاری مشارکت می‌کند.

ایران برای توسعه پالایشگاه هند سرمایه‌گذاری می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شرکت نفت چنای پترولیوم که ایران نیز سهامدار آن است اعلام کرد: با هدف پاسخگویی به روند افزایشی تقاضای فرآورده‌های نفتی در هند قصد دارد با سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری توسط ایران ظرفیت یکی از پالایشگاه‌های خود را از 20 هزار بشکه در روز به 180 هزار بشکه افزایش دهد.

    این شرکت بزرگترین شرکت پالایشگاهی هند محسوب شده و اعلام کرده است که مراحل برنامه‌ریزی برای توسعه این پالایشگاه تا اوایل سال آینده میلادی به اتمام رسیده و سپس به دنبال تایید این طرح از سوی هیات مدیره خواهیم بود.

    چنای پترولیوم و دیگر شرکت‌های پالایشی بزرگ هند نظیر ایندین اویل، هندوستان پترولیوم و بهارات پترولیوم در حال سبقت گرفتن از یکدیگر در افزایش ظرفیت پالایشی خود هستند. این اقدام با هدف پاسخگویی به افزایش و مصرف روزافزون سوخت در هند انجام می‌‌شود.

    هند یک گروه از نماینده پالایشگاه‌ها و مقامات دولتی تشکیل داده است تا نیازهای انرژی این کشور در سال 2040 را ارزیابی کند و بر همین اساس نقشه راه گسترش ظرفیت تاسیسات نفتی این کشور را برمبنای افزایش تقاضا تعیین کند.و

    شرکت ایندین اویل با هدف افزایش 30 درصدی ظرفیت تولید خود طی 6 سال آینده 6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. بخشی از سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری چنای پترولیم از سوی ایران صورت خواهد گرفت چرا که بخش قابل توجهی از سهام این شرکت در اختیار ایران است.

    برچسب ها