عصر خودرو

سفیر کره جنوبی:

ایران از شرکای خوش نام تجاری است

عصر بازار- سفیر کره جنوبی گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از شرکای خوش نام تجاری در منطقه خاورمیانه و جهان است و توسعه روابط تجاری اقتصادی با این کشور یکی از اهداف اولویت دارِ دولت کره حنوبی است.

ایران از شرکای خوش نام تجاری است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، کیم سئونگ هو عصر سه شنبه در جمع فعالان اقتصادی استان مرکزی در محل استانداری این استان افزود: نگرش کره جنوبی به ایران به عنوان بازار فروش کالا یا خدمات نیست، بلکه مبادله تجربیات اقتصادی و صنعتی است.
    وی ادامه داد: کره جنوبی از دیرباز روابط سیاسی بسیار مناسبی با کشور ایران داشته و این روابط حسنه باید زمینه ساز همکاری های هر چه بیشتر در بخش های اقتصادی و تجاری باشد.
    سفیر کره جنوبی در ایران اظهار کرد: در سال های پیشین به دلیل شرایط ویژه جمهوری اسلامی، همکاری های تجاری و اقتصادی این کشور با کره جنوبی کاهش داشته اما از سرگیری فصلِ جدید همکاری های مشترک، جای خوشحالی دارد.
    وی با بیان اینکه کره جنوبی آماده همکاری با ایران در زمینه های علمی، پژوهشی، صنعتی و پزشکی است، اضافه کرد: ارتباط تجاری و اقتصادی دو کشور نباید محدود به مبادله کالا به کالا باشد بلکه انتقال تکنولوژی و استفاده از تجربیات نیز باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.
    کیم سئونگ هو بیان کرد: تا کنون بیش از 97 درصد روابط تجاری بین ایران و کره جنوبی در حوزه خریدهای نفتی و سه درصد در خصوص خرید گوشی های تلفن همراه و خودرو بوده است.
    وی گفت: مردم کره جنوبی علاقه زیادی به فرش دستباف ایرانی دارند و با توجه به اینکه استان مرکزی به خصوص شهرستان اراک به عنوان مهد فرش دستباف در جهان شناخته می شود، می توان همکاری های تجاری ویژه ای، ساماندهی کرد.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز گفت: ملت ایران نسبت به کالاهای کره جنوبی ذهنیت مثبتی دارند و از کالاهای این کشور استقبال می کنند.
    محمدرضا جعفری افزود: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی وظیفه دارد زمینه ساز روابط تجاری و بازرگانی با کشورهای مختلف جهان باشد و در این راستا بهره گیری از تجربیات و تکنولوژی های نوین نقش بسزایی ایفا می کند.
    وی تصریح کرد: کره جنوبی به واسطه برخورداری از تکنولوژی روز دنیا در بخش خودرو و لوازم الکترونیکی می تواند پشتیبان بسیار ارزشمندی برای صنعتگران و تجار ایرانی باشد.
    جعفری بیان کرد: مسئولان و دولتمردان کره جنوبی علاوه بر همکاری های مشترک اقتصادی با ایران، علاقه مند به برقراری ارتباطات فرهنگی و دانشگاهی با ایران هستند.
    رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اراک بیان کرد: در زمان پساتحریم دور جدید همکاری های تجاری با کشورهای مختلف آغاز شده و استان مرکزی نیز به عنوان قطب صنعتی و کشاورزی در مرکز کشور، یکی از اهداف سرمایه گذاری های اقتصادی است.
    بازدید از شرکت های کوشاوران، نورد آلومینیوم و هپکوی اراک از دیگر برنامه های سفیر کره جنوبی در سفر یک روزه به اراک بود.
    کشور کره جنوبی در سال 2015 بسیاری از کالاهای مختلف از جمله الیاف سنتیک و مصنوعی، سنگ تزئینی، کاشی و سرامیک، انگور تازه، چینی بهداشتی، گل و گیاه، سیمان، گچ، شیر و خامه، کشمش، عسل، آهک، گوگرد، ماهی زینتی آب شیرین، دوغ، فرش دستباف و انار از نقاط مختلف جهان وارد کرده است که استان مرکزی به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح این کالاها محسوب می شود.
    در صورت توسعه همکاری های اقتصادی ایران با کره جنوبی، استان مرکزی نیز می تواند میزان قابل توجهی از این کالاهای مورد نیاز را به این کشور صادر کند.

    برچسب ها