عصر خودرو

خرید و فروش سهام عدالت در حال حاضر ممنوع و غیرقانونی است

عصر بازار- مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: برگه‌های سهام عدالت فعلا ارزش خرید و فروش ندارد و دادوستد سهام عدالت در حال حاضر ممنوع و غیرقانونی است.

خرید و فروش سهام عدالت در حال حاضر ممنوع و غیرقانونی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سازمان خصوصی سازی، سیدجعفر سبحانی گفت: برگه سهامی که در دست مردم است، برگه ثبت نام سهام عدالت است که مشخص می کند آنها مشمول و دارنده سهام عدالت هستند.

     

    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: دوره مالی طرح سهام عدالت یک دوره 10 ساله است و پایان دوره مالی سال 94 شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت هم در حال حاضر به پایان رسیده و مجامع آنها نیز دو هفته پیش برگزار شده است.

    وی اضافه کرد: دو دهک پایین درآمدی جامعه شامل مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی و روستائیان فاقد شغل از 50 درصد تخفیف در سهام عدالت برخوردار هستند و 4 دهک بعدی تخفیفی ندارند و به میزان سودی که در پایان دوره 10 ساله به حساب خزانه واریز بشود، به همان میزان صاحب سهم خواهند شد.

    سبحانی با اشاره به این که تا به امروز حدود 18 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت به خزانه واریز شده است، گفت: طبق قانون پس از برگزاری مجامع، شرکتهای مشمول سهام عدالت  8 ماه فرصت دارند سود سهام خود از جمله سهام عدالت را توزیع کنند و بر این اساس تا پایان سال 95 فرصت است تا سود سهام دریافت و به حساب خزانه واریز شود.

    وی افزود: تا پایان سال 95 صورت حساب وضعیت کلی برای حدود 49 میلیون سهامدار عدالت مشخص و اعلام می شود که ارزش سهام آنها تا پایان امسال چقدر است و چه میزان از سهم‌شان در طی این 10 سال تادیه و پرداخت شده است.

    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در مورد لایحه آزادسازی سهام عدالت نیز اذعان داشت: این لایحه در هیات دولت تصویب شده و منتظر امضای رئیس جمهور برای ارائه به مجلس و تصویب توسط نمایندگان است تا مبنای آزادسازی سهام عدالت قرار گیرد و همچنین بخشی از ابهامات و موانع موجود را برطرف نماید.

    وی همچنین با بیان این که برگه های سهام عدالت فعلا ارزش خرید و فروش شدن ندارد و دادوستد سهام عدالت در حال حاضر ممنوع و غیرقانونی است، در خصوص زمان آزادسازی سهام عدالت اظهار داشت: تا پایان سال 95 تلاش می کنیم تا شهروندان مشمول سهام عدالت که تعداد آنها حدود 49 میلیون نفر است، از میزان ارزش سهام خود اطلاع پیدا کنند.

    وی در خصوص جامانده ها از سهام عدالت نیز تصریح کرد: بر اساس قانون، 18 گروه شغلی سهام عدالت گرفته اند که کارگران فصلی ساختمانی و کارمندان بخشی از آنها هستند و زمانی که لایحه آزادسازی سهام عدالت به مجلس ارسال شود، در صورت تصویب نمایندگان و همچنین تامین منابع، امکان اضافه شدن بخشی دیگر از جامعه به دارندگان سهام عدالت فراهم می‌شود.

    برچسب ها