عصر خودرو

توسط سازمان بورس و اوراق بهادار؛

۴ سهامدار حقیقی ممنوع المعامله شدند

عصر بازار- سازمان بورس ۴ سهامدار حقیقی را تا اطلاع ثانوی ممنوع معامله کرد و از بورس ها ،سپرده گذاری مرکزی و ۳ کانون و کارگزاران خواست از انجام معامله و همکاری خودداری کنند.

۴ سهامدار حقیقی ممنوع المعامله شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، از دیرباز تاکنون و شاید تا همیشه، بازارهای سهام در همه جای دنیا شاهد حضور فعالانی بودند که به دلیل حرص و آز مرتکب تخلفاتی شده اند. این جریان اجتناب ناپذیر در بازار سهام ایران هم وجود داشته اما با تصویب قانون بازار اوراق بهادار در اول آذر 1380، برخوردهای سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر با این گروه تشدید و به حداقل رسیده و طی سال های گذشته حکم جلب چند فعال معروف هم صادر شده است.

    با این حال عده ای قلیل از سهامداران که خواهان زیاده خواهی بوده یا مدعی زرنگی هستند، در مقاطعی اقدامات خلاف قانون می کنند که با برخورد جدی و قانونی سازمان بورس روبرو می شوند.

    در آخرین رویداد مرتبط با این موضوع ناخوشایند، سرپرست مدیریت پیگیری تخلفات سازمان بورس نام 4 سهامدار حقیقی (از جمله یک خانم) را اعلام کرده که تا اطلاع ثانونی نمی توانند معامله ای در بازار سرمایه داشته باشند.

    این مدیریت با ارسال نامه ای به مدیران عامل شرکت های بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا، بورس انرژی و سپرده گذاری مرکزی به همراه دبیران کل سه کانون کارگزاران بورس، نهادهای سرمایه گذاری ایران و شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت، اعلام کرده طبق مصوبه 29 تیر هیات مدیره سازمان بورس، به دلیل معاملات مشکوک و با توجه به بند 8 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار مبنی بر بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع تخلفات در بازار اوراق بهادار توسط سازمان بورس، 4 سهامدار حقیقی تا اطلاع ثانونی ممنوع معامله هستند.

    در این نامه از کارگزاران خواسته شده تا اطلاع ثانونی از انجام معامله با نامبردگان خودداری شده و و کلیه نهادهای مالی و تشکل های خود انتظام هم تا اطلاع ثانوی از همکاری به هر نحو خودداری کنند.

    برچسب ها