عصر خودرو

نعمت زاده:

راهی جز حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان نداریم

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد دانش بنیان را یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی بیان و تاکید کرد: برای دستیابی به رشد و توسعه راهی جز حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان نداریم.

راهی جز حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان نداریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت زاده امروز(سه شنبه) در اجلاس فعالان صنایع الکترونیک، به جایگاه این صنعت پرداخت و افزود: بعید می دانم در این زمانه، منطقه ای بدون «الکترونیک» وجود داشته باشد.
    وی ادامه داد: در سال 1990 نزدیک به 200 دلار قیمت تجهیزات الکترونیک در هر خودرو بود اما اکنون این سهم به 2 هزار دلار در هر خودرو رسیده است.
    وزیر صنعت افزود: پیش بینی می شود بزودی یک سوم قیمت هر خودرو مربوط به صنایع الکترونیک شود.
    وی، از طراحی برنامه 10 ساله برای صنایع الکترونیک خبر داد و از فعالان این حوزه درخواست کرد ایده های خود را برای تدوین این برنامه ارایه کنند.
    نعمت زاده، سهم صنایع الکترونیک از کل صنایع کشور را کمتر از یک درصد عنوان کرد و افزود: با رشد مصرف صنایع الکترونیک، این سهم بطور حتم افزایش پیدا خواهد کرد.
    وزیر صنعت با تاکید بر لزوم افزایش میزان سرمایه گذاری در صنایع الکترونیک گفت: سیستم بانکی باید در بررسی طرح های خود، دایره و بخشی جدید مانند آنچه سالها قبل برای صنعت نفت و گاز ایجاد شد، برای صنعت الکترونیک راه اندازی شود.
    وی افزود: تحقیق، آموزش و تولید باید در ارتباط تنگاتنگ با هم باشد و از تجارب دیگر کشورها برای طراحی ساختار جدید این صنایع، استفاده شود.
    مخاطبان اجلاس فعالان صنایع الکترونیک کشور که امروز در پژوهشگاه نیرو برگزار شد را شرکت های فعال در صنعت الکترونیک و سیاست گذاران فعال در حوزه صنایع نوین و فناوری های پیشرفته و پژوهشگران عرصه صنایع الکترونیک تشکیل می دهند.
    در حاشیه این اجلاس یک روزه، سه نشست تخصصی با عنوان های «سازوکارهای حمایت غیرمستقیم با تاکید بر مدل های تامین مالی صنایع پیشرفته»، «لزوم نفوذ فناوری پیشرفته در بنگاه های بزرگ و نقش آنها در توسعه شرکت های نوپا» و «همکاری بین المللی و یادگیری فناوری در دوران پساتحریم» برگزار می شود.

    برچسب ها