عصر خودرو

کره ای ها در صنعت آب و فاضلاب خراسان رضوی سرمایه گذاری می کنند

عصر بازار- سرمایه گذاران کره جنوبی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در اجرای پروژه های بخش آب و فاضلاب خراسان رضوی از جمله تامین آب سبزوار و فاضلاب شهر نیشابور به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار اعلام کردند.

کره ای ها در صنعت آب و فاضلاب خراسان رضوی سرمایه گذاری می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  اردیبهشت ماه گذشته «پارک گئون هی» رییس جمهوری کره جنوبی در سفر تاریخی خود به ایران فصل جدیدی از روابط بین دو کشور را رقم زد، سفری که در آن دو کشور در جست و جوی راه های تقویت همکاری مشترک در حوزه های انرژی، بانک و بیمه، پروژه های زیربنایی، بهداشت و درمان، علمی، فناوری و فرهنگی بودند. در جریان این سفر هیات های بلندپایه ایران و کره جنوبی بیش از 37 سند همکاری امضا کردند که 19 سند آن با حضور رییسان جمهوری دو کشور بود.
    در این پیوند، نمایندگان شرکت «سولار نیو انرژی» (Solar New Energy) کره جنوبی در روزهای گذشته با حضور در استان خراسان رضوی در نشستی به بررسی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت آب و فاضلاب این استان پرداختند.
    به گزارش وزارت نیرو، در این جلسات مدیر دفتر تجهیز منابع مالی و توسعه مشارکت آبفای خراسان رضوی به تشریح زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای پروژه های آب و فاضلاب استان پرداخت.
    «سیدمحسن هاشمی» گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان خراسان رضوی 400 میلیون دلار پروژه را برای واگذاری به بخش غیردولتی اعم از داخلی یا خارجی آماده کرده است.
    وی خواستار سرمایه گذاری این شرکت کره ای در اجرای دو پروژه تامین آب سبزوار و فاضلاب شهر نیشابور با سرمایه گذاری چهار هزار و 500 میلیارد ریالی (130 میلیون دلاری) شد.
    در ادامه،«هونگ یون گان» مدیرعامل شرکت سولار نیو انرژی کره جنوبی افزود: این شرکت علاوه بر تامین تجهیزات، در اجرای پروژه های آب و فاضلاب استان خراسان رضوی هم سرمایه گذاری می کند.
    وی تصریح کرد: توانایی مهم این شرکت کره ای، ایجاد تاسیسات تولید انرژی پاک و تجدیدشونده است و برای تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه ها و طرح های مورد توافق دو طرف در خراسان رضوی سرمایه گذاری می کند.
    ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و کره جنوبی در سال 2013 معادل چهار میلیارد و 100 میلیون دلار بوده است. از این میزان 360 میلیون دلار صادرات ایران به کره جنوبی و سه میلیارد و 800 میلیون دلار واردات از کره انجام شده است. با احتساب صادرات نفت خام، حجم تجارت دو کشور در این سال به 9 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید.
    یکشنبه گذشته (17 مردادماه) نیز تفاهم نامه همکاری دوجانبه ایران و کره جنوبی در زمینه تامین آب و مدیریت فاضلاب با رویکرد محیط زیستی با حضور «رحیم میدانی» معاون آب و آب و فاضلاب وزیر نیرو و «مینهو لی» (Minho Lee) معاون وزیر محیط زیست این کشور امضا شد.

    برچسب ها