عصر خودرو

دیروز در بورس کالای ایران رقم خورد؛

رشد ۷۸درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۹هزار و ۷۳۹ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز یکشنبه رشد ۷۸ درصدی داشته است، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۵ هزار و ۴۵۴ قرار داد رسیده بود.

رشد ۷۸درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهای اونس که طی روز گذشته تحت تاثیر انتشار آمارهای اشتغال آمریکا و افزایش انتظارات سرمایه گذاران بین المللی نسبت به رشد نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، با افت نسبی همراه شده بود در کنار نوسان نرخ ارز موجب روند متغیر بهای سکه در بازار آتی شد. به طوری که سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و 107هزار تومان معامله شد و کاهش 0/23درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با رشد 0/05 درصدی به قیمت یک میلیون و 119 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 127 هزار تومان معامله و با افت 0/04 درصدی رو به رو شد. تحویل اسفند هم با 0/08 درصد کاهش به قیمت یک میلیون و 140 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 160 هزار تومان معامله شد و رشد 0/04 درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین در بازار نقدی طی روز گذشته همسو با افت اونس، سکه تمام بهار آزادی نیز هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 106 هزار تومان رسید. روز گذشته، بهای سکه از سوی اونس جهانی نیز تحت‌فشار قرار داشت. با وجود این دو نیروی فشار، معامله‌گران سکه با کاهش حجم معاملات سعی کردند، قیمت را مدیریت کنند؛ عاملی که موجب شد فلز گرانبهای داخلی نوسان چندانی را تجربه نکند و همچنان در میانه محدوده یک میلیون و 100 هزار تومان باقی ماند. همچنین در این روز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز، 113 هزار و 20 تومان قیمت داشت. این در شرایطی است که قیمت نیم‌سکه، ربع‌سکه نسبت به روز گذشته تغییر نکرد و با قیمت‌های روز یکشنبه گذشته معامله شد. سکه گرمی نیز نسبت به روز گذشته هزار تومان کاهش یافت و با قیمت 182 هزار تومان به فروش رسید.

    برچسب ها