عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد ;

سهم ۴۰ درصدی بانک سپه در صنعت سیمان

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نقش بانک سپه در توسعه صنایع زیربنایی و استراتژیک همچون سیمان و آهن اظهار داشت: سهم ۴۰ درصدی بانک سپه در ایجاد صنایع سیمان کشور به خوبی بیانگر نقش این بانک در ایجاد و حیات صنایع مهم و استراتژیک کشور است.

سهم ۴۰ درصدی بانک سپه در صنعت سیمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، معصومه آقاپور علیشاهی عضو ناظر شورای اقتصادی مجلس از بانک سپه در راستای ماموریت های سازمانی خود مبنی بر حمایت از بخش های مختلف اقتصادی خصوصاً حمایت از بخش تولید و کمک به تحرک در واحدهای تجاری و مولد قدردانی کرد.

    وی به جایگاه مطلوب بانک سپه در نظام بانکی اشاره کرد و گفت: بانک سپه به لحاظ شاخص های عملکردی جایگاه مطلوبی در سیستم بانکی کشور دارد.

    نماینده شهرستان شبستر با بیان اینکه بانک سپه به دلیل حمایت از طرح های بزرگ و استراتژیک کشور در زمینه های مختلف نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصادی کشور دارد خاطر نشان کرد: این بانک همواره جز بانکهای خوشنام و پاکدست در نظام بانکی کشور بوده و انضباط مالی از شاخصهای این بانک به شمار می رود.

    آقاپور با اشاره به اینکه بانک سپه با حمایت همه جانبه از واحدهای تولیدی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی قدمهای بسیار خوبی برداشته است تاکید کرد: بانک سپه برای کمک به 1120 واحد تولیدی و اعطای تسهیلات به این واحدها اقدامات بسیار مناسبی انجام داده که در خور تقدیر است.

    نماینده شهرستان شبستر در ادامه با بیان اینکه بانک سپه قدیمی ترین و نخستین بانک ایرانی است افزود: تسهیلات و اقدامات این بانک موجب می شود تا با فراهم شدن شرایط اشتغال در کشور و حمایت از واحدهای تولیدی زمینه خروج از رکود فراهم شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک سپه در پروژه های بزرگ و زیربنایی کشور و در حوزه های بالادستی نفت، نیروگاه و پتروشیمی حضوری فعال دارد.

    وی همچنین به عاملیت بانک سپه در اجرای طرح احداث و تکمیل پالایشگاه گاز بیدبلند 2 اشاره کرد و یادآور شد: بانک سپه با قبول عاملیت کنسرسیوم طرح مذکور بالغ بر دومیلیارد و دویست میلیون دلار در اجرای طرح احداث و تکمیل پالایشگاه گاز بیدبلند 2 در شهرستان بهبهان نشان داد که دغدغه حل مشکلات صنایع استراتژیک کشور را دارد.

    عضو ناظر شورای اقتصادی مجلس در ادامه به بهره برداری از مخازن 10 میلیون بشکه ای ذخیره نفت گناوه اشاره کرد و افزود: امکان ذخیره سازی نفت در مخازن گناوه تا نیمه دوم شهریور ماه امسال توسط این بانک مهیا می شود.
    دکتر آقاپور افزود: با حمایت بانک سپه از بخش خصوصی بزرگ ترین مخازن جایگاه ذخیره سازی نفت خام در ایران ایجاد شده که موجب صرفه جویی ارزی می شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نقش بانک سپه در توسعه صنایع زیربنایی و استراتژیک همچون سیمان و آهن اظهار داشت: سهم 40درصدی بانک سپه در ایجاد صنایع سیمان کشور به خوبی بیانگر نقش این بانک در ایجاد و حیات صنایع مهم و استراتژیک کشور است.

    وی مشارکت بانک سپه در طرح ملی تنظیم آبهای مرزی را از دیگر افتخارات این بانک ونقش آفرینی آن در عرصه کلان اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: همکاری بانک سپه با وزارت جهاد کشاورزی در این طرح مثال زدنی است و آثار و برکات زیادی برای کشاورزی و اقتصاد کشور به همراه دارد.

    آقاپور از دیگر ویژگیهای بانک سپه راتخصص و تلاش مجدانه در بخش فعالیتهای ارزی عنوان کرد و اظهار داشت: وجود نیروهای متخصص و کارآزموده که سالهای زیادی در این بخش فعالیت داشته اند باعث شده تا این بانک یکی از پیشتازان فعالیت در بخش ارزی بوده و یاور بخشهای مختلف اقتصادی برای حضور قدرتمند در عرصه جهانی باشد.

    وی با بیان اینکه بانک سپه از بانک های فعال دولتی است که توجه به بخش کشاورزی از دیگر افتخارات آن بشمار می رود، گفت: حوزه کشاورزی از جمله حوزه های مهم و استراتژیک اقتصادی به شمار می رود که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

    نماینده شهرستان شبستر به مشارکت نخستین بانک ایرانی در بهره گیری از سامانه آرد کشور اشاره کرد و افزود: با مشارکت بانک سپه امکان مدیریت و رصد هر چه بهتر سامانه سبوس در کشور فراهم شده است.

    وی با اشاره به سامانه نهاده های دامی با همکاری بانک سپه گفت: استقرار این سامانه نقطه عطفی در تسهیل فعالیت های تولید کنندگان است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از سخنانش به طرح اعتبار در حساب جاری بانک سپه برای کمک به تأمین نقدینگی بنگاه های اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای طرح اعتبار در حساب جاری بانک سپه با استفاده از عقد قرارداد خرید دین برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور اجرایی شده است.

    وی هم چنین طرح اعتبار در حساب جاری بانک سپه را یکی از ابزارهای تسهیل کننده برای رونق اقتصاد کشور که مورد تاکید دولت تدبیر و امید است بر شمرد.

    نماینده شهرستان شبستربا اشاره به اینکه سیستم بانکی نقش اثر گذار در تحقق اهداف کلان اقتصاد دولت دارد افزود: بانک سپه یکی از بانکهایی است که بر اساس برنامه پیش می رود و جزء منضبط ترین بانک های کشور است که در راستای اهداف تبیین شده توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی و هم چنین اهداف کلان دولت گام بر می دارد.

    آقاپور در بخش دیگری از سخنانش به کارت خرید سپه اشاره کرد و افزود: این خدمت باعث تقویت بخش تقاضا شده و در نهایت باعث کمک به تولید و واحدهای تولیدی کشور و خروج از رکود می شود.

    برچسب ها