عصر خودرو

در هم‌اندیشی صنعت خوراک دام مطرح شد

خلج: واردات ۱۲ میلیون تن خوراک دام

سلطانی: مشکل واحدهای غیرمجاز خوراک دام، طیور و آبزیان وجود دارد

عصر بازار- رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به واردات حدود ۱۲ میلیون تن اقلام خوراک دام اظهار داشت: این مواد باید با کشتی‌های واجد شرایط بهداشتی به کشور حمل شود.

خلج: واردات ۱۲ میلیون تن خوراک دام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در پنجمین نشست هم اندیشی صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: دو شاخص قیمت و الزامات بهداشتی برای حضور در بازارهای جهانی مورد نیاز است.

    رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: سلامت غذای دام برای رسیدن به غذای سالم دارای اهمیت است.

    وی با اشاره به واردات حدود 12 میلیون تن اقلام خوراک دام اظهار داشت: این مواد باید با کشتی‌های واجد شرایط بهداشتی به کشور حمل شود.

     

    رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: باید با افزایش تعرفه واردات، از ورود کنسانتره به کشور جلوگیری شود.

    در ادامه این نشست حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه تخصصی کردن تولید خوراک آبزیان هزینه‌های تولید را کاهش و باعث رقابت‌پذیرتر شدن تولیدات شیلات می‌شود، اظهار داشت: تولید خوراک آبزیان در کشور باید به صورت تخصصی باشد و برای هرگونه آبزی محصول متفاوتی تولید شود.

    وی با بیان اینکه بخشی از غذای ماهی قزل‌آلا وارد می‌شود، گفت: بعد از برجام امکان استفاده از ظرفیت‌های کشورهای پیشرفته‌ای که اعلام آمادگی برای همکاری با ایران کرده‌اند وجود دارد، بنابراین می‌توان به جای واردات محصولات مورد نیاز خود را با همکاری با شرکت‌های تولیدی این کشورها در ایران تولید کنیم. 

    رئیس سازمان شیلات ایران با تأکید بر اینکه صنعت خوراک آبزیان کشور باید خود را هم تراز با صنعت شیلات ایران کند، تصریح کرد: در صورتی که اف سی آر خوراک ماهیان خاویاری و میگوی ما پایین نباشد، نمی‌توانیم با کشورهای آسیای جنوبی و آمریکا برای تصاحب بازارهای صادراتی رقابت کنیم.

    * وجود واحدهای غیرمجاز تولید خوراک دام، طیور و ابزیان نگران کننده است

    در پایان این نشست پدرام سلطانی با بیان اینکه وجود واحدهای غیرمجاز تولید‌کننده خوراک دام، طیور و آبزیان نگران کننده و یکی از مشکلات این صنعت به شمار می‌رود گفت: افراد و واحدهایی که در چارچوب ضوابط قانونی کار نمی‌کنند نباید از شرایط کاری راحت‌تری برخوردار باشند.

    وی با بیان اینکه عدم برخورد با متخلفان شرایط تولید برای تولید‌کنندگان که سالم تولید می‌کنند و هزینه‌هایی مانند مالیات را پرداخت می‌کنند، را سخت می‌‌کند گفت: براساس قوانین، برای بهبود فضای کسب و کار باید نظر بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها اتخاذ شود.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بتازگی اعلام کرده است که دستگاه‌های دولتی باید پیش از تصویب بخشنامه یا آئین‌نامه نظر تشکل‌ها و بخش خصوصی را جویا شوند.

    پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه برای صادرات خوراک دام و محصولات دامی به کشورهای دیگر حداقل تعهدات لازم رد و بدل شده است، گفت: نباید با سخت‌گیری‌ بیش از اندازه مانع تجارت فعالان بخش خوراک دام، طیور و آبزیان شویم.

    وی با تأکید بر اینکه در صادرات کالا باید استانداردهای کشور مقصد رعایت شود گفت: یکی از آسیب‌های جدی در بخش صادرات این است که گاهی سختگیری‌های ما بیشتر از سخت‌گیری‌های کشور مقصد می‌شود.

    سلطانی با تأکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای حذف مالیات صنایع تبدیلی بخش کشاورزی باید بیشتر در جلسات کارشناسی شرکت کند، تصریح کرد: امیدوارم شرایطی فراهم شود تا فعالین بخش تولید خوراک دام، طیور و آبزیان بتوانند از نرخ صفر مالیاتی استفاده کنند.

    برچسب ها