عصر خودرو

دیوان عالی سوئیس در حکمی اعلام کرد

محکومیت قطعی شرکت صهیونیستی به پرداخت ۴۶۸ هزار دلار به ایران

عصر بازار- دیوان عالی سوئیس با رد تقاضای فرجام خواهی شرکت اسرائیلی ترنس آسیاتیک این شرکت را ملزم کرد ۴۶۸ هزار دلار بابت بدهی خود و هزینه های دادرسی به شرکت ملی نفت ایران بپردازد.

محکومیت قطعی شرکت صهیونیستی به پرداخت ۴۶۸ هزار دلار به ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر «عصربازار» به نقل از تسنیم، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: تقاضای فرجام خواهی شرکت نفتی ترنس آسیاتیک، که مالکیت آن متعلق به رژیم صهیونیستی است، در یک قضیه داوری رد شده و این شرکت ملزم به بازپرداخت بدهی اش به شرکت ملی نفت ایران شده است.

    دیوان عالی سوئیس در لوزان روز 27 ژوئن  حکم داد که شرکت ترنس آسیاتیک باید 250 هزار فرانک سوئیس (260 هزار دلار) از پول هایی را که در نزد دادگاه سپرده شده به ایران و همچنین 200 هزار فرانک(208 هزار دلار) دیگر را بابت هزینه های دادگاه پرداخت نماید.

    بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران از رژیم تحریم های غرب حذف شده و بنابراین هیچ مانع حقوقی ای برای پرداخت این پول ها وجود ندارد.

    این حکم جدیدترین اتفاق در جریان پرونده اختلاف 37 ساله ایران و رژیم صهیونیستی بر سر شراکت حمل و نقل و بازاریابی نفت است که دو طرف قبل از پیروزی انقلاب اسلامی منعقد کرده بودند. این شراکت متشکل از 2 شرکت  بود: خط لوله ایلات-عسقلان برای انتقال نفت ایران از دریای سرخ به مدیترانه و شرکت نفتی ترانس آسیاتیک (تائو) که در پاناما به ثبت رسیده بود و در تل آویو فعالیت داشت. این شراکت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ملغی شد.

    برچسب ها