عصر خودرو

قائم مقام وزیر کشاورزی با اشاره به عرضه جو در بورس کالا:

کشاورزان ظرف ۴۸ساعت به عمده وجه کالاهایشان می رسند

عصر بازار- قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال خرید جو از طریق بورس کالا انجام شد، بدین ترتیب که کشاورزان محصولات خود را در بورس عرضه کردند و ۴۸ ساعت بعد وجه آن را از بورس کالا دریافت می‌کردند؛ در اینجا اگر قیمت خرید جو کمتر از نرخ خرید تضمینی محاسبه شده باشد، دولت مابه التفاوت آن را به کشاورزان پرداخت می‌کند.

کشاورزان ظرف ۴۸ساعت به عمده وجه کالاهایشان می رسند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، علی اکبر مهرفرد امروز در حاشیه پنجمین نشست هم‌اندیشی صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در اتاق بازرگانی ایران  در جمع خبرنگاران گفت: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون 10 میلیون و 150 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

    قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی بیان داشت: از 12هزار میلیارد تومان گندم خریداری شده تاکنون 7 هزار میلیارد تومان از پول گندمکاران پرداخت شده و 5هزار میلیارد تومان هم از مطالبات آنها باقی مانده است.

    وی همچنین درباره نحو خرید جو از کشاورزان تصریح کرد: امسال خرید جو از طریق بورس کالا انجام شد، بدین ترتیب که کشاورزان محصولات خود را در بورس عرضه کردند و 48 ساعت بعد وجه آن را از بورس کالا دریافت می‌کردند.

    مهرفرد تصریح کرد: در این شیوه در صورتی که  قیمت خرید جو کمتر از نرخ خرید تضمینی محاسبه شده باشد، دولت مابه التفاوت آن را به کشاورزان پرداخت می‌کند.

    قائم مقام بازرگانی وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه روزانه حدود 50 هزار تن جو در بورس کالا معامله می‌شود، اظهار داشت: با توجه به شرایط خوب تولید جو در کشور امسال عرضه از تقاضا پیشی گرفت، اما در حال حاضر تقاضا افزایش یافته است.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: کشاورزان هر کیلوگرم جو را با قیمت حدود 700 تا 750 تومان در بورس کالا عرضه می‌کنند و مابه‌التفاوت آن تا نرخ تضمینی را هم از دولت خواهند گرفت.

    برچسب ها