عصر خودرو

در پی همسویی قیمت سکه و ارز؛

تابلوی معاملات آتی سبز پوش شد

عصر بازار- همسو با افزایش نرخ دلار، روز یکشنبه، سکه در بازار نقدی و آتی سکه با رشد قیمت رو به رو شد.

تابلوی معاملات آتی سبز پوش شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دیروز دلار به آستانه سطح مقاومتی3 هزار و 550 تومان نزدیک شد و در دومین روز هفته، شاخص ارزی با 8 تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 543 تومان رسید و این دو عامل موجب شد تا بهای سکه در انتظار برای مثبت باز شدن بازار طلای جهانی، با افزایش نرخ رو به رو شود.

    به این ترتیب سکه در سررسید شهریور ماه با نرخ یک میلیون و 110هزار تومان معامله شد و افزایش 0/43درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با رشد 0/23 درصدی به قیمت یک میلیون و 119 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 128 هزار تومان معامله و با افزایش 0/12 درصدی رو به رو شد. تحویل اسفند هم با 1/7 درصد کاهش به قیمت یک میلیون و 139 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 160 هزار تومان معامله شد و رشد 0/1 درصدی را به ثبت رساند.

    از سویی حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به 5هزار و 454 قرارداد و ارزش آن به بیش از 629 میلیارد ریال رسید.

    همچنین در بازار نقدی طی روز گذشته تمام بهار آزادی نیز در مسیر رشد قرار گرفت و با 2 هزار تومان رشد به قیمت یک میلیون و 107 هزار تومان رسید. افزایش بهای سکه در شرایطی صورت گرفت که احتیاط معامله‌گران در بازار نسبتا مشهود بود و کاهش معاملات یکی از نمودهای بیرونی این احتیاط بود.

    قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز، 23 تومان افزایش یافت و 112 هزار و 964 تومان قیمت داشت.

    این در شرایطی است که قیمت نیم‌سکه، ربع‌سکه نسبت به روز گذشته تغییر نکرئ و با قیمت‌های روز شنبه گذشته معامله شد.

    سکه گرمی نیز نسبت به روز گذشته هزار تومان کاهش یافت و با قیمت 182 هزار تومان به فروش رسید.

    برچسب ها