عصر خودرو

صعود قیمت فولاد، موتور محرک قیمت سنگ‌آهن;

قیمت جهانی سنگ‌آهن در قله دو ساله

عصر بازار- قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی چین در روز دوشنبه، به بالاترین سطح دو سال اخیر خود رسید. صعود قیمت فولاد و افت ذخایر سنگ‌آهن در بنادر چین دلایل اصلی رشد قیمت سنگ‌آهن بوده‌اند.

قیمت جهانی سنگ‌آهن در قله دو ساله
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، قراردادهای قوی‌تر سنگ‌آهن در معاملات آتی موجب شده تا قیمت هر تن سنگ‌آهن به بالای 60 دلار برسد. آمار چین نشان می‌دهد که واردات سنگ‌آهن بزرگترین مصرف‌کننده سنگ‌آهن دنیا در ماه جولای 2016 به بالاترین سطوح خود رسیده است.

    بانک ANZ اعلام کرد: «حاشیه سود خوب شرکت‌های فولادسازی چینی آنها را در بازار سنگ‌آهن فعال نگاه داشته و کاهش موجودی سنگ‌آهن در بنادر چین نیز موجب حمایت قیمت این ماده خام شده است.»

    هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان با رشدی 2.9 درصدی 500.50 یوآن رسید تا بالاترین سطح خود را از 28 آگوست 2014 تجربه کند.

    در بورس آتی شانگهای، قیمت هر تن فولاد نیز با رشدی 3.6 درصدی به 2594 یوآن رسید.  موجودی ذخایر سنگ‌آهن در بنادر اصلی چین پس از هفت هفته افزایش، در هفته منتهی به 5 آگوست با افتی 300 هزار تنی به 105.75 میلیون تن رسید.

    آمار گمرک نشان می‌دهد، وارات سنگ‌آهن چین در ماه جولای با رشدی 8.3 درصدی نسبت به ماه گذشته به 88.40 میلیون تن رسید. این میزان دومین سطح بالای واردات سنگ‌آهن چین در مقیاس ماهانه بوده است. تنها در دسامبر 2015، چین با وارد کردن 96.27 میلیون تن سنگ‌آهن آماری قوی‌تر از ماه جولای داشته است.
    هلن لائو، تحلیلگر آرگونات اعلام کرد: «من زیاد شگفت‌زده نشدمY چرا که عرضه‌کننده‌های خارجی می‌خواهند صادرات خود را افزایش دهند تا از بهبود قیمت سود ببرند. در عین حال، قیمت‌ها به اندازه‌ای بالا نیست که تولید داخلی با شدت ادامه پیدا کند، بنابراین ما شاهد هستیم که بازاری برای سنگ‌آهن وارداتی ایجاد شده است.»

    بر اساس آمار TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با رشدی 3.4 درصدی در روز جمعه 60 دلار و 90 سنت معامله شد تا به بالاترین سطح خود از چهارم می برسد.

    برچسب ها