عصر خودرو

گزارشی از روند جهانی تولید انرژی;

نفت؛‌پیشران حرکت تولید برق در دنیا

عصر بازار- بیشترین منبع تولید انرژی در سال ۲۰۱۵، نفت است که چیزی معادل ۳۵.۴ با واحد کوادریلیون بی‌تی‌یو (واحد سنجش انرژی در انگلیس) برق تولید می‌کند.

نفت؛‌پیشران حرکت تولید برق در دنیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، نگاهی به مصرف انرژی اولیه به تفکیک منابع و بخش‌های مختلف در سال 2015 نشان می‌دهد که بیشترین منبع تولید انرژی در این سال نفت بوده که چیزی معادل 35.4 واحد انرژی برق را تولید کرده است.

    این گزارش می‌افزاید؛ این میزان از برق تولید شده معادل 36 درصد از کل تولید برق سال 2015 بوده است.

    بر اساس این گزارش، گاز طبیعی دومین منبع تولیدکننده انرژی برق دنیا گزارش شده و توانسته چیزی حدود 28.3 واحد، معادل 29 درصد از کل منبع تولید انرژی برق دنیا را به خود اختصاص دهد.

    همچنین بر پایه این گزارش؛ ذغال سنگ با 16 درصد، انرژی‌های تجدیدپذیر با 10 درصد و انرژی هسته‌ای با 9 درصد همچنان در رده‌های بعدی منابع تولید انرژی الکتریسیته دنیا قرار دارند.

    این گزارش می‌افزاید؛ بخش فروش برق خدمات عمومی و شهری نیز با دربرگیری چیزی حدود 40 درصد از کل برق مصرفی همچنان در رده اول مصرف قرار دارد.

    بر پایه این گزارش، بیشترین بخش مصرف کننده برق پس از خدمات عمومی، همچنان واحد حمل و نقل است که تقریباً چیزی معادل 28 درصد از کل برق تولیدی دنیا را مصرف می‌کند. همچنین بخش صنعت با اختصاص 22 درصد از کل برق مصرفی تولید شده، در رده سوم مصرف برق قرار دارد.

    بخش مسکونی و تجاری با اختصاص 10 درصد از کل سهم برق مصرفی در رده‌های بعدی مصرف برق جهان قرار دارند.

    برچسب ها