عصر خودرو

سفیر ایران در پاکستان:

روابط خوب ایران و پاکستان تحت تاثیر هیچ عاملی قرار نمی گیرد

عصر بازار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با اشاره به اهمیت فوق العاده روابط با پاکستان برای ایران به عنوان یک کشور همسایه و دوست، اعلام کرد: روابط خوب ایران و پاکستان تحت تاثیر هیچ عاملی قرار نمی گیرد.

روابط خوب ایران و پاکستان تحت تاثیر هیچ عاملی قرار نمی گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'مهدی هنردوست' سفیر ایران در پاکستان با حضور در برنامه تحلیلی-سیاسی 'اِمبسی رود' شبکه اردو زبان 'وقت نیوز' در خصوص اهمیت و جایگاه روابط ایران و پاکستان و سطح همکاری های فعلی دو کشور سخن گفت.
    هنردوست گفت: ایران هرگز اجازه نخواهد داد روابط مهم و دوستانه اش با پاکستان تحت الشعاع روابط ایران با دیگر کشورها قرار گیرد.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص سفر اخیر مشاور امنیت ملی پاکستان به ایران و موضوع های مورد تفاهم و توافق دو کشور برای گسترش همکاری ها گفت: مناطق مرزی ایران و پاکستان مسیری ترانزیتی محسوب می شود و دو کشور نیازمند این هستند که این مناطق را وجود فعالیت های قاچاق و از حضور و فعالیت اشرار و تروریست ها پاکسازی کنند. پاکستان و ایران بر همکاری مشترک برای از میان برداشتن این چالش ها توافق کرده اند.
    سفیر ایران درباره قاچاق کالا در نوار مرزی ایران و پاکستان و تبعات آن بر همکاری های تجاری دوجانبه گفت: قاچاق باعث تحت تاثیر قرار گرفتن همکاری های تجاری شده است و باید به دنبال حل این مسئله بود.
    هنردوست در بخشی دیگر از این برنامه، یکی از عوامل عدم رشد مطلوب همکاری های اقتصادی و مبادلات تجاری میان ایران و پاکستان به رغم رفع تحریم های اقتصادی را، وجود برخی مسائل بانکی میان دو کشور عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد این مسائل به زودی حل و فصل شود.
    وی همچنین درباره کند بود روند فعالیت در زمینه طرح خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان، خواستار توجه جدی تر پاکستان به طرح بسیار مهم میان دو کشور شد.
    هنردوست گفت: پاکستان در حال واردات گاز مایع از قطر است در حالی که تکمیل و اجرای خط لوله گاز از ایران، برای پاکستان مقرون به صرفه تر و آسان تر خواهد بود.
    وی همچنین با اشاره برنامه های آتی دو کشور برای برگزاری نشست های مختلف میان مسئولان امنیتی دو طرف گفت که قرار است در آینده نزدیک، نشستی در شهر اصفهان و نشستی نیز در شهر کویته پاکستان برگزار شود.

    برچسب ها