عصر خودرو

نفت و احتمال نزول

عصر بازار- نفت در چند روز گذشته با وجود تلاشی که برای صعود به قیمت بالای ۴۳ دلار در هر بشکه داشت، از موفقیتی برخوردار نبود و هنوز هم می‌توان گفت که نزول قیمت آن تا ۳۷ دلار در هر بشکه محتمل است. اما رفتار بازار باعث تثبیت دوباره کف ۳۳ دلار برای بلند مدت شده و این کف را کمی تقویت کرد که خود می‌تواند به امید بیشتر تولیدکنندگان به صعود های آتی باشد.

نفت و احتمال نزول
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، اما با وجود همه این نوسانات به نظر می‌رسد که جهت قوی صعودی و یا نزولی در میان مدت وجود نداشته باشد و احتمال زیاد بین دو عدد 47 و 37 دلار نوسانی خواهد بود و بهتر است، در این دو سطح نسبت به ورود و یا خروج از بازار اقدام کرد.

    همانطور که پیش از این هم بر آورد کردیم، میانگین قیمت نفت برای سال جاری  حدود 45 دلار برای هر بشکه خواهد بود و فعلا  نباید امید به رشدهای قیمتی خیلی بالا داشته باشیم. تاثیر این قیمت بر اقتصاد داخلی ما و نیز  درآمد دولت در سال جاری  قابل تامل خواهد بود. بخش‌های متاثر از فروش نفت و یا بخش‌هایی که همبستگی زیادتری با آن دارند در سال جاری اگر چه مشکل حادی نخواهند داشت، اما انتظار رشد بالا نیز برای این بخش‌ها قابل تصور نیست. بهتر است در تحلیل این بخش‌ها تاثیر قیمت نفت را  تعدیل کرده و برای قیمت میانگین 45 دلار در هر بشکه بر آوردهای آتی را انجام داد.

    *سعید محمدی جزی، تحلیل گر بازار

    برچسب ها