عصر خودرو

کمیجانی:

محدودیت‌های بانکی، در حال کاهش است

عصر بازار- قائم مقام بانک مرکزی گفت: هم اکنون با بانک‌های کوچک و متوسط بین‌المللی در ارتباطیم و به سمت همکاری با بانک‌های بزرگ نیز در حرکت هستیم.

محدودیت‌های بانکی، در حال کاهش است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادآنلاین، اکبر کمیجانی ، قائم مقام بانک مرکزی در خصوص این که تا کنون برجام چه تاثیری بر مناسبات بانک و بیمه کشور داشته است؟ گفت: موفقیت‌های برجام در حوزه نظام بانکی ابعاد گوناگونی داشته و در سیاست‌گذاری‌ها و پیشبرد اهداف کشور در حوزه فعالیت‌های بانکی، موفقیت‌های زیادی را به بار آورده است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، وی همچنین با اشاره به طرح عظیم اصلاح نظام بانکی، افزود: مجموعه اقدامات اصلاحی در نظام بانکی نمود داشته اما این بار سه مؤلفه مهم اصلاح نظام بانکی ، اصلاح بازار سرمایه و ساماندهی بدهی‌های دولت در ذیل طرح اصلاح نظام بانکی مراحل کارشناسی خود را طی کرده است و از سوی رییس جمهور تایید و ابلاغ شده است.

    قائم مقام بانک مرکزی خاطر نشان کرد: هم اکنون وزارت اقتصاد و دارایی ، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی سه رکن مهم اقتصادی بوده و هر کدام مسئول اجرای اقداماتی که در این طرح عظیم شناسایی شده هستند.

    وی تصریح کرد: در این راستا به طور ماهانه عملکردها بررسی و گزارش‌ها تهیه می‌شود.

    کمیجانی با اشاره به هماهنگی‌ها در ستاد اقتصادی دولت طی دوره دولت یازدهم گفت: ما شاهد آثار مثبت در این راستا بوده‌ایم و امیدواریم به مرور که این سیاست‌ها اجرا می‌شود موفقیت‌های بیشتری را داشته باشیم.

    وی افزود: یکی از ابعاد اصلاح نظام بانکی گسترش روابط کارگزاری بانکی است که از زمانی که موافقتنامه میان ایران و کشورهای 5+1 حاصل شده این رویه گسترش یافته است.

    قائم مقام بانک مرکزی با بیان اینکه در کوتاه مدت، کندی و مقاومت‌هایی را شاهد بودیم، افزود: کنار گذاشتن رفتار گذشته و حرکت به مسیری جدید زمانبر بود اما هم اکنون این موانع از سر راه برداشته شده و محدودیت‌ها کنار رفته و ما به صورت هفتگی شاهد توفیقات بیشتری در این راه هستیم .

    وی با بیان این که بانک‌های بسیار زیادی از متوسط و کوچک در دنیا با ما همکاری می‌کنند افزود: ما به سمت بانک‌های بزرگ در حرکتیم و در کوتاه‌ترین زمان بانک‌های بزرگ نیز به این گروه خواهند پیوست.

    کمیجانی تصریح کرد: امورات اقتصادی ما به طور روان با هزینه نقل و انتقال کم و با دسترسی به منابع ارزی خودمان حاصل شده و امیدواریم این روند عمق و گسترش بیشتری پیدا کند و به مرور نیز شاهد باشیم که از منابع ارزی، بهره بیشتری بگیریم.

    برچسب ها