عصر خودرو

تحلیلگر ارشد «آرجن‌تکس» پاسخ می‌دهد;

آیا پوند تا انتهای سال رشد می‌کند؟

عصر بازار- یکی از تحلیلگران ارشد بازار ارز در شرکت معاملات ارزی «آرجن‌تکس» معتقد است پوند در پایان سال نسبت به سطح کنونی رشد خواهد داشت و ارزش برابری پول ملی بریتانیا دیگر به سطوح تجربه‌شده در زمان شوک پس از رای به برگزیت بازنمی‌گردد.

آیا پوند تا انتهای سال رشد می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، جان گلدی، معامله‌گر ارز خارجی در شرکت معاملات ارزی آرجن‌تکس در لندن پیش‌بینی خود را از رشد پوند در پایان سال بدون تغییر نگاه داشت. این در حالی است که بانک مرکزی انگلستان این هفته اعلام کرد که اقدامات محرک اضافی را در دستور کار خود قرار خواهد داد و گزارش فراتر از انتظار بخش اشتغال آمریکا گمانه‌زنی‌ها را در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو در ماه دسامبر افزایش داد.

    گلدی اعلام کرد هر پوند در پایان سال 1.38 دلار ارزش خواهد داشت که تقریبا 9 درصد بیشتر از برآورد 1.27 دلاری تحلیلگران بلومبرگ بوده است. در حالی که پس از تصمیم بانک مرکزی انگلستان برای کاهش نرخ بهره، پوند تضعیف شده است، گلدی بر اساس برآورد فراتر از انتظار عملکرد اقتصادی بریتانیا در پایان سال و عدم افزایش بیش از یک بار نرخ بهره در آمریکا این پیش‌بینی را انجام داده است.

    گلدی اعلام کرد: «نظر من این است که در سال جاری فدرال‌رزرو نرخ بهره را افزایش نخواهد داد، یا در صورت افزایش نرخ بهره، این اقدام تنها یک بار رخ خواهد داد. با فرض اینکه ما در سه‌ماهه سوم وارد قلمرو منفی نشویم، آنگاه این امکان وجود دارد که پوند روند صعودی به خود گرفته و در پایان سال با ارزش‌تر شود.»

    بسته‌های محرک بانک مرکزی انگلستان
    پیش‌بینی گلدی ممکن است حاکی از عدم اطمینان حاصل از تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا باشد. در چهارم آگوست، بانک مرکزی انگلستان برای نخستین بار در هفت سال اخیر نرخ بهره را به 0.25 درصد کاهش داد و هدف خرید دارایی خود را برای نخستین بار در چهار سال اخیر با افزایش 60 میلیارد پوندی به 435 میلیارد پوند رساند تا از اقتصاد این کشور حمایت کند.

    در هفته گذشته هر پوند با افتی 1.2 درصدی معادل 1.3069 دلار ارزش داشت. این ارزش پوند همچنان بالاتر از سطح 1.2798 دلاری پوند در ششم جولای (پایین‌ترین سطح 31 سال اخیر) بوده است. در هفته منتهی به 6 آگوست پوند در برابر یورو افتی 0.4 درصدی را تجربه کرد.

    گلدی افزود: «در حالی که استرلینگ در این هفته تضعیف شده است اما سطوح جدیدی را نشکسته است. ما مطمئنیم که پوند دیگر به سطوح پایین بعد از برگزیت برنخواهد گشت.»

    برچسب ها