عصر خودرو

سرپرست پذیرش فرابورس ایران؛

بهپاک به بازار دوم فرابورس ایران ارتقا یافت

درج داروسازی شهید قاضی در بازار پایه

عصر بازار- شرکت صنعتی بهپاک نهم تیرماه با موافقت هیات پذیرش فرابورس ایران از بازار پایه به بازار دوم ارتقا یافت.

بهپاک به بازار دوم فرابورس ایران ارتقا یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، سرپرست پذیرش فرابورس با اعلام این خبر افزود: شرکت بهپاک به‌عنوان هفتاد و چهارمین نماد معاملاتی محسوب می‌شود که در فهرست نرخ‌های بازار دوم پس از احراز تمامی شرایط پذیرش، درج می‌شود که این امر نشان می‌دهد شرکت‌ها در صورت کسب ویژگی‌های بازارهای اول دوم مانند رسیدن سرمایه به حداقل مشخص این بازارها، زیان ده نبودن، سپری شدن حداقل زمان مشخص از زمان بهره‌برداری عملیات یا ارائه خدمات آنها و مواردی از این دست امکان ارتقای جایگاه خود از بازار پایه به بازارهای بالاتر را خواهند داشت.

    به گفته سارا سادات اخلاقی درج شرکت بهپاک در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر و زیرگروه تولید روغن‌های حیوانی و نباتی صورت گرفته است.

    سرپرست پذیرش فرابورس ایران همچنین به پیشینیه این شرکت در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: شرکت بهپاک در سال 1388 به دلیل عدم احراز معیارهای حضور، از فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حذف شد که در مهرماه 92 مجددا نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت و معاملات سهام آن با نماد "بهپاک" بیست و پنجم فروردین ماه سال 93 در بازار پایه توافقی فرابورس ایران آغاز شد.

    اخلاقی با بیان اینکه این شرکت در سال 1347 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی شهرستان بهشهر به ثبت رسیده و متعاقبا به تهران منتقل و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌ صنعتی تهران ثبت شده است، توضیح داد: شرکت صنعتی بهپاک با سرمایه 320 میلیارد ریالی یکی از شرکت‌های تابعه شرکت توسعه صنایع بهشهر به‌شمار می‌رود که فعالیت اصلی آن شرکت روغن‌کشی از دانه‌های روغنی مانند سویا، آفتابگردان و کلزا و تولید پروتئین گیاهی مانند پاکتی و خانوار با برندهای سبحان، توتک، آوین، بهپاک و 55 است.

    درج "دقاضی" در بازار پایه توافقی

    سرپرست پذیرش فرابورس ایران همچنین به درج شرکت داروسازی شهید قاضی به‌عنوان دویست و یکمین نماد معاملاتی در بازار پایه توافقی اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت که درج آن در گروه مواد و محصولات دارویی و زیرگروه تولید داروهای شیمیایی و گیاهی صورت گرفته است، در سال 1363 تاسیس شده و از خرداد ماه 1370 با هدف تولید انواع محلول‌های تزریقی، شستشو و آمپول آب مقطر تزریقی مانند انسانی و دامی کار تولیدی خود را آغاز کرده است.

    به گفته وی شرکت داروسازی شهید قاضی با تولید 56 محصول انسانی و 21 محصول دامی، با ظرفیت 36 میلیون بطری انواع محلول‌های تزریقی و 150 میلیون عدد انواع آب مقطر و آمپول دارویی مشغول به فعالیت است و سرمایه‌ای بالغ بر 135 میلیارد ریال دارد.

    اخلاقی با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری 23 درصد از سهام "دقاضی" را در اختیار دارد، ادامه داد: سرمایه‌گذاری دارویی تامین 21 درصد، سرمایه‌گذاری غدیر به میزان 20 درصد، لابراتوارهای رازک 13.5 درصد، شهرداری تبریز 13 درصد و داروسازی جابر ابن حیان نیز به میزان 7 درصد، عمده سهامداران این شرکت هستند.

    وی در ادامه از برنامه افزایش سرمایه این شرکت از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خبر داد و گفت: داروسازی شهید قاضی برنامه افزایش سرمایه خود را از مبلغ 135 میلیارد ریال به مبلغ 225 میلیارد ریال به منظور توسعه و راه اندازی خطوط جدید و به روز کردن تکنولوژی تولید در دستور کار دارد.

    لازم به ذکر است شرکت داروسازی شهید قاضی در سال 1386 به دلیل عدم تمایل سهامداران عمده به عرضه سهام از فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حذف و در تاریخ یازدهم مهرماه سال گذشته مجددا نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شد.

    برچسب ها