عصر خودرو

آخرین وضعیت حادثه برخورد نفتکش ایرانی با الکساندرا

عصر بازار- رئیس امور بیمه و دعاوی شرکت ملی نفتکش ایران گفت: حادثه برخورد یک فروند کشتی کانتینری با نفتکش ایرانی، هیچ‎گونه خسارت جانی و زیست محیطی در پی نداشته است.

آخرین وضعیت حادثه برخورد نفتکش ایرانی با الکساندرا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شهرام فرحبد با تشریح جزئیات حادثه برخورد یک فروند کشتی کانتینری با نفتکش ایرانی در سنگاپور، افزود: کشتی کانتینربر الکساندرا متعلق به شرکت ام.اس.سی در ساعت 23.55 به وقت محلی چهارشنبه گذشته با یکی از نفتکش های ایرانی با نام «دریم 2» برخورد که بر اثر این حادثه خساراتی به هر دو کشتی وارد شد.
    وی با بیان اینکه این حادثه در سه کیلومتری جنوب شرق جزیره سبارک (Sebarok) سنگاپور رخ داد گفت: خوشبختانه این حادثه هیچ‎گونه خسارت جانی و زیست محیطی و همچنین آلودگی نفتی در پی نداشته است.
    رییس امور بیمه و دعاوی شرکت ملی نفتکش ایران اضافه کرد: پیگیری این حادثه با حضور سریع و آمادگی تیم اضطراری شرکت و هماهنگی با بیمه‎گران، وکلا و اعزام نمایندگانی به محل حادثه، جریان دارد و مسیر قانونی و فنی خود را طی می‎کند.
    سازمان دریایی و بنادر سنگاپور پس از این وقوع این حادثه گزارش داد: برخورد نفتکش «دریم 2» وابسته به شرکت ملی نفتکش ایران و کشتی کانتینربر «ام.اس.سی الکساندرا» وابسته به دومین شرکت بزرگ کانینربر جهان در سوئیس اتفاق افتاد.
    سازمان دریایی و بنادر سنگاپور و شرکت سوئیسی اعلام کردند: براثر این برخورد تعدادی از کانتینرها در دریا و تعدادی نیز بر روی عرشه نفتکش ایرانی سقوط کردند.
    مدیریت شرکت کانیتربر سوئیس نیز به نوشته روز جمعه تارنمای «مالیزیا کینی» در بیانیه ای اعلام کرد: در این برخورد به فردی آسیب نرسید و یا آلودگی ایجاد نشد، هر چند آسیب قابل توجهی به بدنه «ام.اس.سی الکساندرا» وارد شده است.
    در این حادثه 10 کانتینر خالی به دریا پرتاب شد و و چهار کانتینر نیز به روی عرشه نفتکش ایرانی سقوط کرد.
    سازمان دریایی و بنادر سنگاپور نیز اعلام کرد به نفتکش «دریم 2»ایران نیز آسیب هایی وارد شده است، اما هر دو کشتی در سنگاپور لنگر انداخته اند.
    تنگه سنگاپور که این حادثه در آن اتفاق افتاد با 105 کیلومتر طول و 16 کیلومتر عرض بین تنگه مالاکا در غرب و دریای جنوبی چین در شرق، یکی از شلوغ ترین مسیرهای حمل و نقل تجاری جهان است.
    منطقه جنوب شرق آسیا، گذرگاهی است که تقریبا نیمی از کل داد و ستدهای جهان و یک سوم از تجارت نفت جهان در آن انجام می شود.
    ناوگان نفتکش ایران با دارای بودن بیش از 70 فروند نفتکش، به عنوان بزرگترین ناوگان نفتکش دنیا شناخته می شود.

    برچسب ها