عصر خودرو

ایدرو و هیوندای تفاهمنامه همکاری امضا کردند

عصر بازار- تفاهمنامه همکاری مشترک میان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با شرکت مهندسی هیوندای به منظور سرمایه گذاری مشترک و اجرای پروژه های نفت و گاز امضا شد.

ایدرو و هیوندای تفاهمنامه همکاری امضا کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، مسعود گل شناس مدیراجرای پروژه های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با بیان این مطلب، اظهارکرد: این تفاهمنامه در زمینه سرمایه گذاری مشترک، مشارکت در اجرای پروژه های نفت وگاز و زیرساختها امضا شده است.

    وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری کره جنوبی در ١٢ اردیبهشت ماه امسال به تهران، اظهارکرد: پس از این سفر، مذاکرات فشرده ای میان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و هیوندای صورت گرفت و سرانجام این تفاهمنامه امضا شد.

    مدیراجرای پروژه های کلان ایدرو ادامه داد: قرار بر این شده است تا ساختارهای اجرایی را برای پروژه های متعددی که در این تفاهمنامه ذکر شده است، بیندیشیم.

    گل شناس در پاسخ به این سوال که آیا در این تفاهمنامه سرمایه گذاری مشترک در توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی نیز انجام خواهد شد، اظهارکرد: خیر. فاز ١٤ پارس جنوبی در این بخش از تفاهمنامه یاد نشده و تفاهمنامه ای که امضا شده مربوط به پروژه های جدید است.

    وی با بیان این که توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی به رهبری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مشارکت عضو هشت کنسرسیوم در حال اجراست، تصریح کرد: هریک از اعضای کنسرسیوم در حال انجام وظایف خود هستند و قرار نیست با هیوندای در این پروژه همکاری داشته باشیم.

    با اجرای فاز ١٤ پارس جنوبی روزانه ٢ میلیارد فوت مکعب به ظرفیت برداشت گاز از میدان گازی پارس جنوبی اضافه می شود. ساخت چهار سکو هر یک با ظرفیت برداشت 500 میلیون فوت مکعب گاز در روز و حفاری ٤٤ حلقه چاه، از جمله برنامه های پیش بینی شده برای توسعه این فاز است.

    برچسب ها