عصر خودرو

تاثیر پیروزی کلینتون در بازار سرمایه

عصر بازار- هیلاری کلینتون سیاستمدار آمریکایی و نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ است. او نخستین زنی است که توانسته به چنین جایگاهی در یکی از احزاب اصلی آمریکا برسد و مورد تائید یک حزب عمده قرار گیرد. در حال حاضر کلینتون به دنبال این است که تبدیل به اولین رهبر زن مردم آمریکا شود.

تاثیر پیروزی کلینتون در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» ، او در دولت باراک اوباما (رئیس جمهور کنونی) از سال 2009 تا 2013 به عنوان شصتوهفتمین وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا فعالیت کرد. همچنین وی از سال 2000 تا 2009 سناتور ایالات متحده از نیویورک بود. او همسر بیل کلینتون، چهل و دومین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، بانوی اول ایالات متحده در دوره ریاست جمهوری شوهرش بیل کلینتون از سال‌های 1993 تا 2001 و بانوی اول آرکانزاس در دوره فرمانداری شوهرش بیل کلینتون 1979 تا 1981 و از 1983 تا 1992 است.

    بنابراین در حال حاضر با توجه به برنامه های کلینتون میتوان در رابطه با اقتصاد آمریکا بعد از رئیس جمهور شدن او پیش بینی‌هایی ارائه کرد. حال سؤال این است که بهترین انتخاب سهام با توجه به برنامه های اقتصادی و سیاست های مالی کلینتون چیست؟

    هیلاری کلینتون و نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه، دونالد ترامپ بر مسائل بسیاری باهم توافق ندارند. اما یک مسئله وجود دارد که هر دو بر سر آن توافق دارند، آن هم تقویت توان دفاعی این کشور است. بنابراین، نشانه خوبی برای سهام این بخش است.  

    از طرف دیگر اصرار کلینتون به احداث جاده و ارتقا زیرساخت های شهرسازی در آمریکا نشانگر رشد سهام شرکت های این بخش در بازار سرمایه در صورت رئیس جمهور شدن او است. یکی از این شرکت های شهرسازی شرکت (AECOM ACM) است.

    هرچقدر این دو نماینده در مسایل دفاعی با هم توافق دارند، در رابطه با نقش دولت فدرال در مراقبت های بهداشت فردی شهروندان، اختلاف نظر دارند. نامزد حزب دموکرات به دنبال افزایش تعداد افراد بیمه شده است که در نهایت پوشش 30 میلیون نفری افراد تحت پوشش بیمه را در نظر دارد. در این صورت، می توان پیش‌بینی کرد که قیمت سهام شرکت های بیمه‌ای با ریاست جمهوری کلینتون افزایش خواهند داشت.

    همچنین هیلادی طرفداری خود را از انرژی های خورشیدی و راه هایی برای به دست آوردن انرژی پاک اعلام کرده است. از این رو قیمت سهام این شرکت ها نیز بعد از انتخابات بالا خواهد رفت.

    با توجه به نظرات کلینتون، برای افزایش سود سهام شرکت پراکتر و گمبل (PG) نیز شانسهایی وجود دارد. این انتخاب از این رو است که مردم همیشه به مواد غذایی و بهداشتی برای گذران زندگی نیازمند هستند.

    رشد شرکت (Smith & Wesson SWHC) که یک شرکت تولید اسلحه است، اگرچه با دیدگاه‌های ضد اسلحه ای کلینتون مخالف است، اما گمان می رود رئیس جمهور شدن کلینتون در بازار این شرکت سهم مثبتی داشته باشد.

    در نهایت با توجه به جنبش افزایش دستمزد که بنا به گفته کلینتون راه افتاده است. پیش بینی می شود که افزایش حقوق کارگران سبب افزایش مسافرت شود. بنابراین قیمت سهام شرکت های گردشگری نیز افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو