عصر خودرو

کارشناس اقتصاد مسکن:

سفته‌بازی بانکی‌ها اوراق حق تقدم مسکن را گران کرد

عصر بازار- کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه یکی از دلایل گرانی اوراق مسکن سفته‌بازی است، گفت: برخی شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها به سفته‌بازی این اوراق در بازار دامن زده‌اند.

سفته‌بازی بانکی‌ها اوراق حق تقدم مسکن را گران کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، فرهاد بیضایی با اشاره به دلایل گرانی اوراق حق تقدم مسکن در بازار فرابورس اظهار کرد: یکی از دلایل این امر بار روانی است که موجب افزایش قیمت می‌شوند، دلیل دیگر نیز اقدام شرکت‌های زیرمجموعه برخی بانک‌های دولتی است که در این اقدام به خرید این اوراق کرده که در نهایت منجر به ایجاد تقاضای کاذب می‌شوند.

    وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت اوراق حق تقدم مسکن در فرابورس روی می‌دهد، افزود: بحث اوراق حق تقدم برای بانک مسکن جذاب است چون با سپرده‌گذاری مردم این بانک سود بیشتری می‌برد.

    این کارشناس اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از اوراق مذکور از فرایند سفته‌بازی است، گفت: اوراق حق تقدم لزوما منجر به عرضه تسهیلات نمی‌شود و عده‌ای برای کسب سود از آن اقدام به خرید و فروش اوراق حق تقدم می‌کنند.

    بیضایی با بیان اینکه هیچ سازوکاری برای جلوگیری از سفته‌بازی در اوراق حق تقدم وجود ندارد، گفت: بانک مسکن باید برای جلوگیری از این کار اوراق را به صورت مستقیم در اختیار متقاضی مصرفی قرار دهد.

    برچسب ها