عصر خودرو

اطلاعات تکمیلی بیمه نوین در خصوص عملکرد سال ۹۵

عصر بازار- شرکت بیمه نوین اطلاعات تکمیلی مربوط به عملکرد سال ۹۵ در خصوص هزینه مالی، نسبت هزینه خسارت سهم زندگی به درآمد حق بیمه آن، کاهش ارزش سرمایه گذاری و هزینه های عملیاتی شرکت را از طریق سامانه کدال شفاف سازی کرد.

اطلاعات تکمیلی بیمه نوین در خصوص عملکرد سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، مبالغ مندرج در سر فصل هزینه مالی این شرکت، شامل هزینه مالی دو فقره تسهیلات دریافتی از بانک کشاورزی به مبالغ 60 میلیارد ریال شش ماهه به سر رسید تیرماه 95 و 220 میلیارد ریال یکساله به سر رسید اسفند 95 می باشد که تسهیلات اول به طور کامل تسویه شده و اقساط وام 220 میلیارد ریالی نیز به طور ماهانه پرداخت می گردد.

    در پایان سال 94 باتوجه به اخذ وام در تاریخ 24/11/94 فقط معادل یک ماه و نیم هزینه مالی بابت وام 220 میلیارد ریالی ثبت گردیده ولی در سه ماهه اول سالجاری هزینه مالی ثبت شده مربوط به مانده تسهیلات در سال 94، برای سه ماه بوده است.

    براساس این گزارش، همچنین کاهش نسبت هزینه خسارت سهم نگهداری به درآمد حق بیمه سهم نگهداری به دلیل اعمال سیاست اصلاح ترکیب پرتفوی و کاهش سهم رشته های زیانده می باشد. ضمنا در سال 95 علاوه بر قراردادهای اتکایی اجباری و اختیاری، قرارداد واگذاری اتکایی اختیاری با بیمه مرکزی منعقد گردیده که موضوع قرارداد واگذاری اتکایی اختیاری 10 درصد کلیه بیمه نامه های صادره توسط شرکت بیمه نوین در رشته های غیر زندگی به مدت یکسال می باشد.

    لازم به ذکر است، زیان کاهش ارزش سرمایه گذاری در سه ماهه اول سال 95 به مبلغ 17,373,478,115 ریال در صورتهای مالی منظور گردیده است. علاوه بر این مبلغ 46,197,564,832 ریال از هزینه های عملیاتی بابت اصلاح عوارض حق بیمه حوادث راننده کسر شده است.

    برچسب ها