عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبرداد

تمرکز پتروشیمی‌ها بر برنامه ریزی‌های جدید در زمینه اچ.اس.یی

عصر بازار- معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: از نظر مسائل ایمنی بررسی های دقیق و اقدام های وسیعی در صنعت پتروشیمی در حال انجام است و شرکت های پتروشیمی نیز برنامه هایی در حال اجرا دارند.

تمرکز پتروشیمی‌ها بر برنامه ریزی‌های جدید در زمینه اچ.اس.یی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مرضیه شاهدایی بامداد روز یکشنبه (١٧ مردادماه) در جمع خبرنگاران در محل آتش سوزی انبار محصول لاستیک مصنوعی (BDSR) در مجتمع پتروشیمی بندر امام ضمن قدردانی از آتش نشانان و نیروهای عملیاتی حاضر در محل حادثه گفت: حادثه آتش سوزی پتروشیمی بندرامام در انبار مواد اولیه لاستیک رخ داد و اکنون مراحل پایانی اطفای حریق را پشت سر می گذاریم.

    وی با اشاره به آغاز حادثه آتش سوزی از عصر دیروز (شنبه، ١٦ مردادماه) گفت: داخل انبار مواد اولیه لاستیک پتروشیمی بندرامام، چهار هزار و ٧۰۰ تن مواد و ضایعات وجود داشت که بخشی از آن در ساعت های اولیه خارج شد.  

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: همزمان با وقوع این حادثه ما در شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تهران با حضور مدیران عامل شرکت های پتروشیمی و هلدینگ ها نشستی با موضوع اچ اس یی برگزار کرده بودیم.

    شاهدایی یادآور شد: با درک ضرورت توجه به مباحث HSE از سوی شرکت های پتروشیمی، برنامه های جامع و وسیعی با همکاری بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

    به گفته معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، از لحاظ انجام ممیزی آتش نشانی در مجتمع های پتروشیمی، پروژه  وسیعی تعریف و در حال اجراست.

    وی گفت: دیروز پس از وقوع حادثه آتش سوزی در پتروشیمی بندرامام، نیروهای عملیاتی این مجتمع در محل حادثه حاضر شدند و پس از آن دیگر شرکت های پتروشیمی به کمک آمدند.

    معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ضمن قدردانی از همه نیروهای عملیاتی حاضر در عملیات اطفای حریق انبار لاستیک مصنوعی پتروشیمی بندرامام، اظهار کرد: تلاشی که در اطفای حریق پتروشیمی بوعلی سینا شاهد بودیم در این حادثه هم تکرار شد.

    وی در پاسخ به پرسشی درباره وقوع حوادث پیاپی در صنعت پتروشیمی و شایعاتی مبنی بر عمدی بودن این حوادث، گفت: نمی توان این آتش سوزی را عمدی دانست.

    مجتمع پتروشیمی بندر امام در زمینی به مساحت حدود ٢٧۰ هکتار، در ضلع شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان به فاصله ١٦۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز و ٨٤ کیلومتری شرق آبادان در منطقه بندر امام خمینی (ره) قراردارد.

    سهولت دسترسی به خوراک ، سوخت و مواد اولیه استفاده از امکانات جاده ای شبکه راه آهن و حمل و نقل دریایی، وجود فرودگاه، دسترسی به آب مورد نیاز و همچنین کـمک به توسـعه و عمران استـان خوزستان به عنوان قطـب صنعت پتروشیمی در کشور، مهم تر این که ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از سوزانده شدن گازهای همراه نفت ویژگی هایی است که انتخاب این مکان را توجیه می کند.

    برچسب ها