عصر خودرو

جهش ۲,۹۲۳ درصدی سود هر سهم "کنتورسازی" در سه ماهه ۹۵

عصر بازار- صورت های مالی میان دوره سه ماهه شرکت کنتورسازی ایران به صورت حسابرسی نشده در سایت کدال منتشر شد. بر طبق این اطلاعیه سود هر سهم این شرکت ۲,۹۲۳ درصد افزایش یافته که به نظر می رسد عمدتا ناشی از انعقاد قرارداد صندوق های فروشگاهی باشد.

جهش ۲,۹۲۳ درصدی سود هر سهم "کنتورسازی" در سه ماهه ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، با مقایسه صورت مالی سه ماه سال 95 با مدت مشابه سال گذشته متوجه می شویم که درآمدهای عملیاتی شرکت در سه ماهه 95  نسبت به سه ماهه سال قبل، 1,494 درصد افزایش داشته  و به تبع آن بهای تمام شده کالای فروش رفته 1,680 درصد بیشتر شده ، برآیند هردوی این موارد منجر به افزایش 1,284 درصدی سود ناخالص شرکت شده است.

    براساس این گزارش، "آکنتور" 20 میلیارد تومانی، همچنین هزینه های فروش، اداری و عمومی  خود را طی مدت مذکور 87 درصد کاهش داده ولی هزینه مالی 92 درصد افزایش داشته، علاوه بر این درآمد سرمایه گذاریها و درآمدهای متفرقه به ترتیب 50 و 64 درصد کاهش یافته اند.

    مجموع این عوامل باعث شده که سود خالص شرکت در سه ماهه ابتدایی سال 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2,926 درصد بیشتر شود که منجر به افزایش سود هر سهم از 216 ریال در سه ماهه 94 به مبلغ 6,530 ریال در سه ماهه اول سال 95 (معادل 2,923 درصد افزایش) شده است.

    به نظر می رسد دلیل عمده جهش فروش و سود شرکت در این مدت، به علت انعقاد قرارداد تامین صندوقهای فروشگاهی با اتاق اصناف ایران باشد، چرا که شرکت در سه ماهه ابتدایی سال گذشته هیچگونه تولید و فروشی در خصوص  انواع صندوق(پوز) فروشگاهی نداشته ولی در سه ماهه سال جاری 125,000 فروش برای صندوق های فروشگاهی با مبلغ فروش 3,875 میلیارد ریال در نظر گرفته است.

    برچسب ها